Compania CFR Calatori va renunta, incepand din iarna 2005-2006, la locomotivele cu abur. "Vom elimina complet acest sistem de incalzire cu abur a vagoanelor de calatori, pentru ca in acest mod vom incerca sa facem economii", a declarat, ieri, directorul general al CFR Calatori, Alexandru Noaptes, prezent la inaugurarea prototipului de vagon etajat si noilor locomotive diesel modernizate.

El a adaugat ca se are in vedere modernizarea locomotivelor electrice si diesel.

In completare, directorul Departamentului Tractiune, Catalin Iosub, a spus ca, in perioada imediat urmatoare, se vor moderniza peste 50 de locomotive. "Avem un credit de circa 100 milioane de dolari, de la un consortiu de banci japoneze, pentru a reconditiona locomotivele construite inainte de 1970", a afirmat Iosub.

Vagoane supraetajate de 400.000 euro

Societatea Remar Pascani ar putea moderniza, in urmatorii trei ani, intregul parc de 150 de vagoane supraetajate detinut de SNCFR, costul modernizarii find de circa 400.000 euro per vagon, a precizat directorul general al firmei, Catalin Cornea. Pe de alta parte, ministrul transporturilor, Gheorghe Dobre a afirmat ca in acest an s-a facut o comanda de cinci vagoane etajate modernizate.

"Aceste vagoane vor fi utilizate pe relatia Bucuresti-Constanta si Bucuresti-Mangalia. Pretul la care sunt modernizate vagoanele este foarte bun", a mai spus Dobre. Vagoanele supraetajate, de tip Goerlitz VI, care urmeaza sa fie modernizate, sunt destinate garniturilor cu regim de tren accelerat, putand atinge o viteza maxima de 120 km/ora.

Modernizarea are in vedere atingerea standardelor europene in materie de siguranta, calitate si confort. Spatiul interior, cu 48 de locuri la etajul inferior, 60 de locuri la etajul superior si 12 locuri la etajul intermediar (destinate fumatorilor) dispune de instalatii de sonorizare, ventilatie, incalzire si climatizare.

Vagoane etajate de dormit si cu bar

Seful de proiect al acestor vagoane modernizate, Neculai Moraru, ne-a declarat ca se are in vedere conceperea unor vagoane etajate cu vagon de dormit si cu bar. "La etaj vor fi cusetele, iar la partea inferioara, barul. Deocamdata suntem la faza de proiect", a mai precizat reprezentantul Remar Pascani.

El a mentionat ca normele europene impun construirea vagoane prevazute, la urcare, cu trape pentru persoane cu dezabilitati. "Urmatoarele vagoane modernizate vor avea rafturi pentru schiuri si locuri unde se depoziteaza bicicleta", a mai declarat Moraru.