Yahoo prezinta o noua versiune de test a software-ului de mesagerie instantanee, care promoveaza comunicatiile VoIP.

Yahoo, al carei serviciu de mesagerie instantanee, aflat pe locul 2, cu un numar de circa 65 milioane de utilizatori, va oferi un update gratuit la Yahoo Messenger in timpul fazei de testare.

In plus, fata de posibilitatea de a trimite mesaje text standard, noua versiune este proiectata sa usureze apelarea via calculator, trimiterea de mesaje scurte cate un dispozitiv mobil, partajarea fotografiilor sau continutului pe un Web log personal.

Yahoo a declarat ca se va concentra in principal asupra imbunatatirilor VoIP, prin plasarea unui buton "click to call", prin adaugarea caracteristicilor de voice-mail si prin optimizarea conexiunilor de voce catre si de la cei cu conexiuni broadband si dial-up.

Initiativa Yahoo vine la putin timp dupa ce America Online a inceput testarea unui software care integreaza comunicatii de voce, de date, mobile si video.

Ambele companii vad oportunitatea de a-si mari baza de clienti prin promovarea unor servicii mult mai utile si ajutand utilizatorii sa se obisnuiasca cu folosirea comunicatiilor VoIP si video online.

Desi Yahoo ofera apelare vocala gratuita inca din 1999, doar recent compania s-a reevaluat ca un furnizor de comunicatii, in afara serviciilor de e-mail si IM. Comunicatiile video si vocale sunt parti cheie ale ecuatiei.

De aceea in noua aplicatie Yahoo incearca sa inlature barierele din experienta consumatorilor, la trecerea de la o forma de comunicatie la alta.

In acest sens, Yahoo a creat un card de contact pentru abonati, pentru a fi completat si trimis prietenilor, astfel incat utilizatorii sa isi poata sincroniza agendele cu adrese.

De asemenea, Yahoo a combinat noua aplicatie cu Yahoo 360, o retea sociala ce ofera blog-uri gratuite si partajarea de continut. Noua unealta permite utilizatorilor sa publice continut in blog-ul personal, direct din fereastra IM.