Peste 300 de site-uri de "phishing" originare din regiunea Asia / Pacific au fost inchise de MasterCard in ultimele 11 luni.

Ca parte a campaniei globale denumite "Operatiunea de stopare a furtului de identitate", MasterCard International a inchis, in ultimele 11 luni, aproape 1.400 de site-uri prin care se fura online identitatea financiara, asa numitele site-uri "phishing" sau "spoof". O patrime dintre aceste site-uri isi aveau originea in regiunea Asia / Pacific.

De asemenea, in perioada cuprinsa intre 21 iunie 2004 - 4 mai 2005, MasterCard a inchis peste 700 de site-uri care cumparau si vindeau numere ale cardurilor de plata, obtinute in mod fraudulos. Dintre acestea, 3% erau din regiunea Asia / Pacific.

Lansat in iunie 2004, programul a vizat stoparea furtului de identitate online prin monitorizarea in permanenta pe Internet a paginilor de web, site-urilor de "phishing" si a altor metode de frauda indreptate impotriva marcii MasterCard, institutiilor financiare membre si posesorilor de carduri.

Mesajele de "phishing" folosesc in mod fraudulos email-uri si site-uri online care copiaza site-urile unor companii foarte cunoscute si astfel consumatorii sunt pacaliti si isi divulga informatiile personale, cum ar fi datele legate de contul bancar sau numere ale cardurilor de credit.

"Numarul de site-uri inchise vorbeste de la sine despre succesul rasunator de care se bucura programul MasterCard privind stoparea furtului de identitate.

Datorita coroborarii eforturilor organismelor implicate, putem actiona repede si in mod decisiv", spune Tim Morris, Vice-Presedinte si Responsabil regional privind Securitatea si Riscul in Asia / Pacific, MasterCard International.

"Lucrand impreuna cu autoritatile, MasterCard continua sa fie vigilent si este hotarat sa inchida site-urile frauduloase."

Existenta site-urilor frauduloase este raportata in timp real catre MasterCard. Compania informeaza apoi autoritatile de drept despre aceste site-uri si contacteaza furnizorii de servicii pe Internet pentru a le inchide. 93% din site-urile frauduloase au fost inchise in decurs de 24 pana la 48 de ore de la depistare.

Morris spune ca, in majoritatea cazurilor, acest lucru a fost posibil datorita unei colaborari excelente intre autoritatile de resort. "Depinde foarte mult despre ce tara este vorba si ce metoda da rezultate pozitive. Suntem multumiti de sprijinul pe care il primim in demersurile noastre."

Cele mai multe atacuri de "phishing" asupra MasterCard au fost din urmatoarele regiuni: Statele Unite (47%); Europa / Asia de Sud / Orientul Mijlociu / Africa (25%). In regiunea Asia / Pacific, in aprilie 2005, Coreea numara cel mai mare numar de site-uri de "phishing", fiind urmata de China, Taiwan, Japonia si Australia.

Ca urmare a campaniei MasterCard de a reduce frauda online, numarul site-urilor care vindeau numere ale cardurilor de plata a scazut dramatic. In mai 2005 a fost descoperite 10 astfel de site-uri, fata de 139 de site-uri descoperite in iunie 2004.

Campania de stopare a furtului de identitate s-a dovedit a fi eficienta si in momentul declansarii tragediei care a zguduit Oceanul Indian. 133 de site-uri de "phishing" au fost detectate pana pe 7 ianuarie 2005 si astfel prevenite o serie de fraude.

Ca urmare a succesului de care s-a bucurat campania de stopare a furtului de identitate, NameProtect Inc., compania cu care MasterCard a lansat un program de lupta impotriva fraudei, ofera acum NameProtection, o versiune extinsa a programului care se adreseaza institutiilor financiare membre MasterCard.

Acestea pot accesa servicii care sa le ajute sa previna atacurile de "phishing" si alte tipuri de frauda.