UPC Romania, filiala grupului international de media si comunicatii UnitedGlobalCom (UGC), a achizitionat 50% din actiunile operatorului roman de televiziune digitala prin satelit Focus Sat. Achizitia face parte din strategia de dezvoltare a grupului UGC in Europa Centrala si de Est - se arata intr-un comunicat remis redactiei.

UPC este in prezent liderul de piata in televiziunea digitala prin satelit in Europa centrala si de est, furnizand acest serviciu in Cehia, Polonia, Ungaria si Slovacia si intentioneaza sa se extinda si in alte tari, inclusiv Romania.

Parteneriatul cu Focus Sat Romania urmareste dezvoltarea pietei romanesti de televiziune digitala prin satelit, precum si oferirea unor servicii de cea mai buna calitate pe intreg teritoriul Romaniei.

"UPC este o companie care pune clientii in centrul tuturor activitatilor sale - aceasta atitudine ne asigura o relatie de succes si reciproc avantajoasa.

Ne vom asigura ca prin parteneriatul dintre UPC si Focus Sat vom fi furnizorii celui mai bun serviciu de televiziune digitala prin satelit din Romania, deoarece oferim clientilor o combinatie de succes dintre experienta europeana a companiei UPC in televiziunea digitala prin satelit cu experienta in management a echipei Focus Sat", a declarat Richard Anderson, Director General UPC Romania.

Focus Sat Romania este o companie infiintata in 2004 de catre cinci romani - Cristinel Popa, Bogdan Dragoi, Cristian Burci, Adrian Cojocaru si Valeriu Ionescu. Focus Sat a anuntat lansarea primei platforme de televiziune digitala prin satelit din Romania in noiembrie 2004 si are in prezent peste 3.000 de clienti.

Serviciul de televiziune digitala prin satelit va purta marca Focus Sat, iar UPC va contribui la succesul sau cu experienta de peste 5 ani pe piata europeana de televiziune digitala prin satelit, constand in expertiza in management, marketing, tehnologie si relatia cu clientii.

Avantajele acestui serviciu sunt: cea mai mica antena de satelit din Romania, decodoare ce folosesc tehnologie de ultima ora, cel mai bun suport tehnic pentru clienti si cea mai extinsa retea de distributie - magazinele Altex, Domo, Flanco, Flamingo si Peruvision. Distribuitorii de echipamente asigura vanzarea cu plata in rate, fara avans, pentru clientii Focus Sat.

Focus Sat va oferi 40 de programe de televiziune incepand cu luna iunie 2005. Accesul la acest serviciu se face prin achizitionarea unui kit de instalare, ce contine o antena de satelit, un decodor, un manual cu instructiuni, un smart card, instalare gratuita efectuata de tehnicieni agreati de Focus Sat, precum si acces la toate programele, timp de sase luni de la data instalarii.

In aproximativ 30 de zile va avea loc o relansare comerciala a serviciului Focus Sat - se precizeaza in finalul comunicatului.