Peste doua saptamini isi va face aparitia pe piata un model care va concura direct autohtonul Matiz, al doilea model ca vinzari dupa vedeta Dacia Logan. Din 20 iunie, „Micul gigant" produs la Craiova va trebui sa se lupte cu „geamanul" Chevrolet Spark, o masina care s-a nascut sub licenta americana in aceeasi uzina sud-coreeana, Daewoo, de unde a fost importat si Matiz.

Preturile pentru Romania ale lui Spark sint cuprinse intre 7.850 si 10.640 de euro, cu toate taxele incluse.

Diferentele dintre Chevrolet Spark si Daewoo Matiz nu sint, la prima vedere, semnificative. Dimensiunile sint aproape identice, cu un plus de un centimetru si jumatate la inaltime pentru Spark. Matizul este si mai greu, cu 80, respectiv 60 de kilograme.

Modelul fabricat de americanii de la General Motors (liderul mondial in productia auto) este si mai proaspat, si mai bine dotat din punctul de vedere al calitatii materialelor.

Ca motorizare, Spark ofera, pe linga varianta consacrata de Matiz (propulsor de 800 cmc si trei cilindri in linie) si un motor de 1.000 de centimetri cubi cu patru cilindri. Interiorul, mai ales in partea frontala, acorda noului model un look aparte, mai aproape de cerintele pietei. Din acest punct de vedere, Matiz pare imbatrinit si uzat.

Mai bun, modelul de un litru

Spark isi „dovedeste" fratele si in privinta dinamicii. In testele pe care trimisii EVZ le-au efectuat in martie in Italia, la Perugia, „Stralucitorul" (Spark in limba engleza) s-a comportat foarte bine, mai ales modelul dotat cu motorul de un litru.

Tinuta de drum este eleganta, caroseria, mai legata, iar suspensiile, mai prietenoase.

Probleme asemanatoare celor care sint evidentiate si la Matiz (zgomot mare in habitaclu, trepidatii la viteze de peste 100 km/h) apar la Spark-ul dotat cu motorul de 800 de centimetri cubi. Modelul mai puternic scapa de aceste inconveniente datorita plusului de forta, dar si al dotarilor tehnice.

In favoarea Matizului romanesc ramine insa argumentul suprem: pretul. Diferentele sint semnificative, si acest fapt ar putea sa cintareasca decisiv in ochii viitorilor clienti. Pentru cei care prefera insa o masina din aceasta clasa, de o calitate superioara, exista varianta achizitionarii „Stralucitorului" in sistem leasing.

In acest caz, cumparatorul isi poate deduce o parte importanta din pret, suma urmind sa fie foarte apropiata de valoarea CIP a modelului.

In Europa, Chevrolet vinde modelul Spark sub denumirea de Matiz, lucru care ar putea influenta negativ variantele de export ale produsului care se fabrica la Craiova. In Spania, Chevy Matiz 1.0 se vinde cu 7.740 de euro, fara TVA. In tara noastra, Spark se va comercializa prin reteaua de dealeri GM-Opel.

Caracteristici tehnice

Chevy Spark - 800 cmc

lungime: 3.495 mm

latime: 1.495 mm

inaltime: 1.500 mm

greutate: 770 kg

capacitate cilindrica: 796 cmc, trei cilindri

cai-putere: 52

viteza maxima: 145 km/h

acceleratie de la 0-100 km/h: 8,2 secunde

consum: urban - 6,9 litri/100 km;

extraurban - 4,2 litri/100 km;

mixt: 5,2 litri/100 km/h

versiuni: 10

preturi intre 7.850 si 10.070 de

euro (toate taxele incluse)

Caracteristici tehnice

Chevy Spark - 1.000 cmc

lungime: 3.495 mm

latime: 1.495 mm

inaltime: 1.500 mm

greutate: 790 kg

capacitate cilindrica: 1.000 cmc,

patru cilindri

cai-putere: 64

viteza maxima: 156 km/h

acceleratie de la 0-100 km/h:

14,1 secunde

consum: urban - 7,2 litri/100 km;

extraurban - 4,7 litri/100 km; mixt - 5,6 litri/100 km.

versiuni: doua preturi intre 10.440 si 10.640 de euro