Ce trebuie sa stiti cand mergeti la piata

de     Libertatea
Miercuri, 8 iunie 2005, 0:00



De regula, romanii prefera sa cumpere legumele, fructele si zarzavaturile din piete, putini fiind cei care, in acest caz, aleg supermarketurile. De multe ori, insa, vanzatorii de la tarabe incalca drepturile cumparatorilor.

Se intampla ca unii dintre vanzatorii de la taraba sa fie nepoliticosi, sa refuze sa-i serveasca pe clienti, sa le bage in sacosa numai ceea ce vor ei sau chiar sa fure la cantar. in oricare dintre aceste situatii, cumparatorul se poate adresa administratiei pietei, care va lua masuri impotriva tarabagiilor.

Cu siguranta, ni s-a intamplat cel putin o data sa avem un conflict cu un vanzator de la o taraba din piata. Pentru orice neplacere pe care o aveti cu un vanzator, va puteti adresa administratiei pietei respective. Ce masuri poate lua aceasta si in ce cazuri concrete, am aflat de la Nicolae Marinescu, administratorul Pietei Progresul din sectorul 4 al Capitalei.

Una dintre situatiile in care cumparatorul poate contacta administratia pietei este cand acesta considera ca vanzatorul l-a furat la cantar. "in fiecare piata, exista un cantar al cumparatorului. Acesta poate veni cu marfa la noi, o cantarim pe acest cantar si astfel se convinge daca a fost furat sau nu. Nu trebuie sa existe o abatere mai mare de 20 de grame", ne-a explicat Nicolae Marinescu.

Daca se constata ca vanzatorul l-a inselat pe client cu un gramaj mic, de maxim 40 de grame, acesta se alege doar cu un avertisment verbal. in cazul in care istoria se repeta, societatea respectiva primeste avertisment scris, iar la a treia abatere, firma este data afara din piata. Daca insa cantitatea care lipseste la verificare este mai mare, de la 400 grame in sus, este sesizata politia.

De asemenea, cumparatorii se pot adresa administratiei in cazul in care marfa nu este calitativa, situatie in care clientului i se returneaza banii. Daca vanzatorul refuza sa serveasca un client din diverse motive, de asemenea administratia poate interveni, iar comerciantul primeste avertisment verbal.

Orice client are dreptul sa cumpere exact marfa pe care o doreste, fara sa accepte ca vanzatorul sa-i puna in plasa ceea ce vrea el. "Din moment ce s-a pus un pret, vanzatorul este obligat sa-l lase pe client sa-si aleaga marfa", ne-a mai spus Nicolae Marinescu.

Daca vanzatorul este nepoliticos sau il bruscheaza verbal pe cumparator, reprezentantii Administratiei Pietei vor sesiza gardienii publici, care pot aplica amenzi.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


624 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by