Prezenta pe Internet face bine la cariera. Cel putin asa spun specialistii americani. Acestia le recomanda celor interesati de o slujba buna sa-si construiasca un blog sau un site de prezentare.

Atunci cand un angajator cauta informatii despre un posibil angajat, este preferabil sa gaseasca de la bun inceput informatiile postate chiar de acesta pe Internet. Altfel, este posibil sa nu gaseasca nimic relevant sau, mai grav, ca primele rezultate sa nu fie tocmai favorabile. Evident, nu orice fel de site iti asigura un avantaj. Ideal este sa fie realizat de profesionisti. Daca nu, trebuie macar sa arate decent.

CONTINUT. Portofoliile web sunt site-uri care prezinta realizarile profesionale ale cuiva. Un site bun va trebui sa contina ceva mai mult de un simplu rezumat al carierei. Poate furniza link-uri catre articole publicate sau dovezi de realizare cu succes a unor proiecte. Sunt binevenite mesajele din partea clientilor, colaboratorilor sau ale unor nume sonore.

Astfel de site-uri sunt prezente de ceva vreme pe Internet. Artistii folosesc de mult aceasta cale pentru a-si face cunoscute operele.

BLOG. Pentru cei fara cunostinte solide de web design e aproape imposibila realizarea unui site care sa "dea bine". De asemenea, nu oricine isi poate permite sa angajeze o echipa de profesionisti pentru a-si crea propriul site personal. Prin urmare, un jurnal online (blog) este o alternativa destul de atractiva.

Exista o multime de programe gratuite si de site-uri care gazduiesc gratuit blo-guri. Cum partea grafica este gata facuta, nu va ramane decat sa alegeti o varianta care sa arate bine. In cazul blog-urilor, mai important este continutul – vizitatorii trebuie sa gaseasca acolo informatii interesante.

Cel care creeaza un blog profesional trebuie sa se focalizeze pe subiecte de interes in domeniul lor de activitate.

EFICIENT. De fapt, un blog este chiar mai eficient decat un portofoliu web, spune Jeff Kaye, seful unei firme americane de recrutare. Poate demonstra ca esti la curent cu ultimele informatii sau tendinte ale industriei in care activezi, in timp ce un portofoliu web iti scoate in evidenta realizarile dintr-un trecut mai mult sau mai putin apropiat.

SOLUTII PENTRU PROMOVARE

Dezavantajul blog-urilor este ca cer destul de multa vreme din partea creatorilor – informatiile trebuie sa fie updatate frecvent, altfel creeaza impresia de "prafuit". In caz ca nu aveti timpul necesar pentru a intretine un astfel de site, puteti deveni vizibil postand informatii intr-un blog foarte popular.

La capitolul sfaturi de baza, specialistii le recomanda celor care se gandesc sa-si promoveze realizarile profesionale pe Internet sa nu posteze fotografii de familie sau informatii personale pe astfel de site-uri.