Modelul Logan se lanseaza, astazi, pe piata din Franta, unde va fi comercializat la un pret ce porneste de la 7.500 de euro. Dupa piata franceza, modelul produs de Dacia Renault va intra pe piata spaniola, pe 16 iunie, apoi pe cea germana, pe 17 iunie, pentru ca in intervalul octombrie 2005 - ianuarie 2006 sa urmeze Belgia, Elvetia, Olanda, Italia si Austria.

In Franta, modelul de baza va fi dotat cu ABS si doua airbag-uri. In competitia europeana va intra si versiunea Ambiance, care va porni de la 7.800 de euro, precum si LaurÈate - de la 8.550 euro pentru varianta de motor cu capacitate cilindrica de 1,4 litri, respectiv 8.990 de euro pentru 1,6 litri.

Potrivit vicepresedintelui Dacia, Constantin Stroe, in Franta exista deja 1.500 de comenzi ferme pentru Logan, inainte de lansarea oficiala.

Logan a fost lansat, in luna septembrie a anului trecut, in Romania, productia fiind realizata la fabrica Automobile Dacia Pitesti, preluata de Renault in anul 1999. Produs deja in Romania si Rusia, modelul urmeaza sa intre in fabricatie pana la sfrasitul acestui an si la uzinele Renault din Maroc si Columbia.

Din 2006 vor debuta activitatile in Iran, iar in 2007 cele din India. Vanzarile au fost extinse in acest an in peste 30 de state, din Europa de Vest, Centrala si de Est, Africa, Orientul Mijlociu si America Latina. Potrivit vicepresedintelui Renault pentru Europa de Est, Francois Fourmont, Automobile Dacia estimeaza pentru 2005 o crestere de cel putin 50% a vanzarilor.

Conducerea firmei estimeaza pentru acest an un volum al vanzarilor de peste 161.000 autovehicule, fata de circa 100.000 de unitati in 2004. Pentru urmatorii ani se are in vedere continuarea trendului ascendent al vanzarilor, cu aproximativ 200.000 de masini in 2006, 250.000 de autovehicule in 2007 si 300.000 de masini in 2008, jumatate din productie urmand sa fie exportata.

Modelul Logan este deja a doua marca dupa volumul vanzarilor in Serbia, a noua marca in Slovacia, a patra in Turcia, a 14-a in Ungaria si a cincea marca in Cehia.

Pentru acest an, se estimeaza un export de circa 55.000 modele Logan, fata de aproape 19.000 masini Logan si Solenza in 2004.

Constructia Uzinei de Autoturisme Pitesti a inceput in 1966, la Colibasi (Mioveni), judetul Arges. Dupa semnarea unui contract de licenta intre Renault si statul roman in 1968, incepe fabricatia modelului Dacia 1100 sub licenta R8, urmat in 1969 de Dacia 1300 sub licenta R12.

Intre anii 1970-1980, Dacia dezvolta o intreaga gama de modele care va cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane si utilitare.

Incepand din anul 1978, Automobile Dacia continua autonom productia de autoturisme derivate din gama Renault 12. Anul 1995 este marcat de lansarea primului autoturism de conceptie 100% romaneasca, Dacia Nova si de restructurarea intreprinderii intr-o societate de productie si strategie si 7 filiale comerciale.

In 1998, anul in care s-au aniversat trei decenii de la producerea primului automobil Dacia, de pe portile uzinei a iesit autoturismul cu numarul 2.000.000. In acelasi an intreprinderea a obtinut Certificatului de atestare a Implementarii Sistemului Calitatii ISO 9001 si a inregistrat recordul de productie (106.000 unitati).

In prezent, Dacia are cea mai mare retea auto din Romania, adica 76 de puncte de vanzare si 24 puncte de service. Grupul Dacia are 11.500 de salariati, la care se adauga 5.300 angajati in cadrul retelei de dealeri Dacia si 163 de furnizori prim-montaj instalati in Romania care angajeaza 108.000 de salariati.

Dupa 1999, Renault a investit peste 600 de milioane de euro in echipamentele de productie ale uzinei Dacia de la Pitesti, care astazi respecta cele mai inalte standarde ale uzinelor din cadrul grupului Renault.

Ani importanti in evolutia Dacia:

1966 Constructia Uzinei de Autoturisme Pitesti

1968 Contract de licenta cu Renault - Dacia 1100

1969 Dacia 1300 berlina (Renault 12)

1973 Dacia 1300 break

1975 Dacia Pick Up

1978 Incetarea contractului de licenta

1987 Dacia 1320

1991 Dacia 1325 Liberta

1992 Dacia 1307 si 1309 Dubla Cabina

1995 Dacia Nova

1998 Automobilul cu nr. 2.000.000; ISO 9001

1999 Dacia devine o marca specializata a Renault

2000 Dacia Supernova

2003 Dacia Solenza

2004 Dacia Logan