Noul proprietar al Petrom, OMV Austria, a inceput caruselul scumpirii carburantilor inca din 6 ianuarie 2005, cu 800 lei/litru. La acea data, pretul de cotatie al titeiului era 43 dolari/baril, dar Petrom a invocat cresterea in calitate a benzinei fara plumb.

La doar doua zile, compania ieftineste cu 400 lei/litru toate benzinele si motorina, pentru a demonstra flexibilitatea pretului intern al carburantilor in raport direct cu pretul de cotatie al titeiului.

Si uite asa, majorand cand un sortiment al benzinei, cand alta varianta de motorina, cand lansand un nou produs - Top Premium, la 35.800 lei/litru, OMV a adus pretul carburantilor mai aproape de nivelul european.

Penultima scumpire a fost in 3 iunie, cu 600 lei/litru benzina si motorina, iar de astazi, romanii vor suporta o noua scumpire: ECO Premium - 33.100 lei/litru, Euro Premium - 32.800 lei/litru, Premium fara plumb - 32.800 lei/litru, Top Premium 99+ - 36.700 lei/litru, Super Euro Diesel - 31.700 lei/litru, Euro Diesel - 31.00 lei/litru.

Actionarii tin sub observatie piata carburantilor si atrag atentia asupra deciziilor OMV la Petrom. "Bugetul pe 2005, OMV si l-a facut pe un pret al titeiului de 36-37 dolari/baril. In aceasta varianta, pretul carburantilor nu ar trebui sa mai creasca.

Cum totusi benzina si motorina se majoreaza continuu, ar trebui schimbat bugetul OMV pe pretul mult mai mare al titeiului, pe care il invoca atunci cand scumpeste carburantii. Profitul real al Petrom ar trebui sa fie mult mai mare?", se intreaba unul dintre detinatorii de actiuni Petrom.