La inceputul anului, Michelin a atras atentia intregii lumi automobilistice prezentand conceptul unei anvelope fara camera de aer. Michelin este un nume important in industria de pneuri, produsele sale fiind disponibile pentru aproape orice gen de vehicul. André si Edouard Michelin au echipat un automobil de curse cu o anvelopa umpluta cu aer inca din ultimul deceniu al secolului XIX.

O alta evolutie importanta in domeniu, pneul radial, a fost inventat tot de Michelin, in 1946. Ultima inventie remarcabila a producatorului este "Tweel", practic un pneu care nu foloseste aerul in utilizare. "Tweel isi dovedeste potentialul de a transforma mobilitatea.

Tweel ne permite sa atingem niveluri de performanta care pur si simplu nu sunt posibile cu tehnologia pneumatica conventionala", a declarat recent Terry Gettys, presedintele Centrului de Cercetare si Dezvoltare Michelin America.

La baza, Tweel este un concept unitar de roata, cu anvelopa si "janta" dintr-o singura bucata, insa in realitate prototipul prezentat de Michelin pe un automobil Audi A4 este format din patru componente: janta, o sectiune din spite de poliuretan, o banda de rezistenta ce inconjoara aceasta sectiune si inca una reprezentand efectiv suprafata de rulare.

Beneficiile sunt, in teorie, suficiente pentru ca noul concept sa nu poata fi trecut cu vederea sau considerat un simplu exercitiu menit a atrage atentia. Ganditi-va numai la banalele pene de cauciuc, care sunt complet iradicate. Apoi, din punct de vedere al fiabilitatii, Michelin anunta ca suprafata de rulare poate rezista de doua sau chiar de trei ori mai mult decat in cazul unui pneu clasic.

Nu in ultimul rand, producatorul declara influente pozitive asupra comportamentului rutier, prin optimizarea rigiditatii pe verticala si orizontala, asigurand simultan sportivitate si confort.

Michelin are in plan adaptarea tehnologiei Tweel si pentru vehicule folosite in constructii sau la o varietate de vehicule militare. Insa Tweel are aplicatii si in realitatea imediata. Pneul se afla in productie si este disponibil pentru noua generatie de scaune cu rotile iBOT, ce dispune de abilitatea de a urca trepte sau de a traversa diverse terenuri.

Desigur, in cazul unui autoturism vorbim de mase si de viteze superioare, astfel ca producatorul nu poate afirma in acest moment cand Tweel va deveni o alternativa complet viabila la un pneu clasic pentru industria auto.