Wolters Kluwer Legal, Tax & Regulatory Europe, o divizie a companiei internationale Wolters Kluwer, a cumparat compania EON Programming, unul din liderii pietei de publicatii electronice din domeniul juridic din Romania.

Andrei Woinaroski, Business Development Manager al EON Programming, a acordat un interviu in exclusivitate HotNews.ro despre aceasta tranzactie.

Cine a facut primul pas spre aceasta tranzactie si cind?

Primele contacte au avut loc cam acum un an, si partea romana a fost cea care a facut primul pas. Noi am avut in vedere gasirea unui partenere care sa foloseasca avantajele noastre, la care sa adauge un know-how care lipseste in acest moment in Romania.

Oricum, era o miscare previzibila din partea lor, ei fiind deja prezenti in toate tarile din Europa de Est, ba chiar si in Ucraina. Mai ales ca urmeaza si aderarea, si volumul de informatii privind legislatia europeana va fi imens.

Care au fost atuurile EON Programming?

Noi am inceput ca o firma de software, dar, pe parcurs, am pus la punct SintAct, care este un program de informare legislativa, si am ajuns sa fim mai degraba o editura electronica.

Software-ul SintAct este un produs foarte puternic, unic in Romania si chiar pe plan european. Caracteristica lui este ca analizeze si poate sa ofere versiuni actualizate ale legilor, el poate sa ofere si toate modificarile unui act legislativ.

Avantajul acestui soft este ca se poate cladi pe el, avind o caracteristica foarte puternica: ofera versiuni updatate ale oricarui act legislativ. Se pot cladi pe el alte produse: pe linga legi, se pot atasa si comentarii ale firmelor, profesorilor, analistilor sau chiar ale autoritatilor, precum si norme suplimentare.

Avem aceasta aplicatie de succes, care are o cota de piata in crestere, si ea se poate folosi din ce in ce mai mult pe partea de content propriu, pe tot ceea ce tine de o editura electronica.

Ce cota de piata aveti in acest moment?

In acest moment, exista 3-4 jucatori mari si alti citiva mai mici pe piata pe care activam. Noi avem cam 40% din piata.

Avantajul nostru consta, de fapt, in sinergia pe care am realizat-o: avem o baza de clienti apreciabila, o cota de piata in crestere si un software foarte bun. Iar ei vin cu un know-how de traditie pe partea de editura electronica pe segmentul informatiilor juridice, adica exact ceea ce lipseste in acest moment in Romania.

Din acest motiv am incercat sa ne orientam catre o colaborare pe acest segment, al informatiilor electronice, cu mai multe edituri.

Care este profilul companiei Wolters Kluwer?

Este una dintre cele mai mari firme din acest domeniu, in 2004 inregistrind venituri de 3.3 milarde de Euro, avind aproximativ 18.400 angajati in Europa, America de Nord, si Asia-Pacific.

Wolters Kluwer Legal, Tax & Regulatory Europe este o divizie a companiei Wolters Kluwer,si are ca tinta piata formata de sase segmente: juridic, fiscal/financiar, resure umane, administratie publica si guvern, sanatate, protectia mediului inconjurator si transporturi.

In ce fel ii va afecta tranzactia pe angajati?

Acum lucreaza in firma 30 de angajati, dar numarul lor se va mari. Achizitia firmei se va face in doua trepte, dar compania straina va detine, la final, 100% din actiunile firmei romane.

Va ramine in functie managementul romanesc, si vor ramine si toti angajatii, iar firma va creste. Nici unul nu are de ce sa se teama.

Explicatie rezida in faptul ca ei au fost atrasi atit de performantele noastre, cit si de echipa. In mod clar, tehnologia noastra a contribuit decisiv, ei fiind foarte placut impresionati de softul nostru.

Dar si pozitia noastra de pe piata, precum si rezultatele financiare excelente i-au atras, si, nu in ultimul rind, echipa, in intregime, nu doar partea de management.

Veti ataca si alte piete in afara celei a informatiilor juridice?

In mod sigur, divizia europeana a Wolters Kluwer, deci si firma din Romania, va ramine doar pe piata informatiilor juridice.

Ce se va schimba totusi in filosofia firmei?

Lucrurile se vor schimba putin, pentru ca vom incepe sa atacam mai puternic si separat piete mai clar definite. Este vorba despre piata avocatilor, piata companiilor, a notarilor si administratiile locale.

Vom avea produse specifice pentru fiecare dintre aceste sub-piete. Sint cele mai interesante, si ne vom concentra pe ele, pentru ca aici vom putea aduce plus-valoare.

Autoritatile locale, in special, sint un segment extrem de interesant, iar divizia europeana a Wolters Kluwer, cea care a si achizitionat firma noastra, are un know-how, urias, foarte bun pentru acest segment. O demonstreaza faptul ca ei au avut succes foarte mare in Ungaria, Cehia, Polonia, cu aceste produse.

Va exista si o directie de consultanta propriu-zisa pentru firme?

Nu, ci doar mai mult informatie specializata pentru sub-pietele amintite, precum newslettere specializate.

Cind vor aparea primele produse noi?

In octombrie -noiembrie vor aparea si primele produse noi. Pretul produselor de baza va ramine acelasi.