5,6 miliarde euro, acesta este volumul investitiilor necesare pentru cele 53 de proiecte in sectorul energetic pe care le deruleaza Ministerul Economiei si Comertului si pentru care asteapta interes din partea investitorilor straini.

Cele mai mari investitii vizeaza proiectele Unitatii 3 a centralei nucleare de la Cernavoda, a carei finalizare costa un miliard de euro, conducta de gaz Nabucco si cea de petrol Constanta-Trieste, estimate la 600 de milioane euro, respectiv 400 de milioane euro, sau hidrocentrala de la Tarnita -700 de milioane de euro.

Acestea nu sunt insa singurele oportunitati de investitii in sectorul energetic autohton, le-a spus ieri investitorilor austrieci, prezenti la un forum economic, Ministrul Economiei Codrut Seres.

Ministerul Economiei pregateste anul acesta si privatizarea altor societati, din domeniul distributiei gazelor naturale, dar si al producerii de energie.

Pe langa Electrica Muntenia Sud, din privatizarea careia ministrul Seres spera sa obtina un pret care sa compenseze pretul mic obtinut la privatizarea primelor doua societati Electrica, MEC va scoate, in toamna, la vanzare si pachetele majoritare de actiuni de la alte trei Electrica - Transilvania Nord si Sud si Muntenia Nord.

Vor fi lansate la privatizare si complexele energetice, cel mai avansat proces fiind la complexul energetic de la Turceni. Poarta Ministerului va fi permanent deschisa tuturor celor care vor sa investeasca in conditii de transparenta si legalitate, a spus ministrul economiei.

Acelasi mesaj l-a transmis investitorilor austrieci si vicepremierul George Copos, care considera ca Romania este acum cea mai buna locatie din Europa pentru a investi, nu doar pentru ca tara noastra se pregateste sa devina membru UE din 2007, ci pentru ca facilitatile oferite investitorilor straini sunt mai mult decat interesante.

Deja compania Austrian Airlines a anuntat ieri la forumul economic ca studiaza oportunitatea de a introduce trei noi destinatii in Romania. Peter Malanik, secretarul general al firmei, a spus ca „destinatiile vizate sunt la Iasi, Constanta si Oradea, pentru ultimele doua firma fiind in faza realizari unui studiu de piata.

Cursa catre Iasi va fi operata imediat ce vor fi obtinute aprobarile necesare, insa nici unul dintre proiecte nu va fi gata mai devreme de anul viitor.