Aeroportul International Bucuresti-Otopeni, CFR Calatori, CFR Gevaro, Metrorex, Autoritatea Aeronautica Civila Romana. Pe langa faptul ca aceste institutii sunt sub autoritatea directa a Ministerului Transporturilor, ele mai au ceva in comun: un contract de curatenie incheiat cu Compania Romprest Service Otopeni.

Societatea este controlata de omul de afaceri Florian Busca, nimeni altul decat finul fostului ministru al Transporturilor, Miron Mitrea. Prosperul om de afaceri se poate considera un norocos, pentru ca se cunoaste faptul ca firmele de stat sunt printre cei mai seriosi platnici.

Dintre firmele mentionate, una dintre cele mai recente „achizitii" este contractul cu CFR Calatori, prin care Romprest se angaja sa faca curatenie in vagoanele de calatori si in automotoarele Desiro, care fac parte din renumitele trenuri Sageata Albastra.

Un alt motiv pentru care finul lui Mitrea se poate lauda ca s-a nascut sub o stea norocoasa il constituie faptul ca el a reusit sa parafeze contractul cu CFR Calatori taman cu cateva zile inainte de finalul mandatului de ministru al nasului sau, Miron Mitrea.

Adica in preajma Craciunului, cand toata lumea era ocupata cu alte lucruri decat cu puricarea contractelor pe bani publici.

Nici suma pe care s-a batut palma intre Florian Busca si directorul din acea vreme al regionalei Bucuresti a CFR Calatori, Gavrila Manaila, nu este de colea: fix 30 milioane de euro, pe o durata de zece ani. Tocmai aceste informatii i-au atras atentia actualului ministru al Transporturilor, Gheorghe Dobre.

„Dupa venirea mea in Ministerul Transporturilor, am descoperit ca acest contract fusese incheiat, cum se spune „pe picior", cu doar cateva zile inainte de expirarea mandatului predecesorului meu la minister.

Am dispus ca acest contract sa fie analizat si renegociat. Va pot spune ca am reusit o reducere cu 30 la suta a sumei anuale, de 3 milioane de euro, pe care CFR Calatori ar fi fost obligata sa o achite in baza acestui contract timp de zece ani.

De asemenea, am reusit, prin negocieri, si reducerea perioadei de contract, de la 10 ani la 3 ani", ne-a declarat Gheorghe Dobre, ministrul Transporturilor, adaugand ca i s-a parut de-a dreptul aberant ca o societate precum CFR Calatori, care inregistreaza pierderi, sa plateasca, an de an, un purcoi de bani pentru curatenie.

De asemenea, tot dupa negocieri a aparut si obligatia firmei Romprest Service de a face investitii in zona in care face curatenie la CFR Calatori.

A fost tras cineva la raspundere pentru acest contract cu bani publici? Directorul de la regionala Bucuresti a CFR Calatori a fost schimbat din functie, a venit raspunsul ministrului. „In conditiile in care CFR Calatori are probleme financiare serioase, regionala CFR Calatori a incheiat un asemenea contract.

In plus, este o mare smecherie. Ce curatenie sa faci intr-un Desiro (trenurile zapezii). Este nevoie doar de o carpa de praf", crede actualul ministru al Transporturilor.