Afacerea EADS este departe de a se fi incheiat. La fel si ancheta declansata de procurori in legatura cu acest contract gigantic care, pe langa securizarea frontierelor, ne-ar putea asigura si cresterea gradului de ocupare al penitenciarelor pana la cel de general. Pe model nou, pana la gradul de chestor sef. Si nu oricare pentru ca vorbim despre grei de genul Toma Zaharia.

Raportul intocmit de fostii colegi ai generalului cu radacini la Tartasesti scot la iveala informatii absolut incredibile, ce demonstreaza ca o firma romaneasca cu state vechi in relatiile financiare cu Ministerul Administratiei si Internelor a ajuns sa negocieze din partea EADS cu fostii sai parteneri de acelasi minister.

Raportul intocmit de comisia de ancheta a MAI in cazul EADS mentioneaza numele unei firme implicate in negocieri, care nu ne este deloc strain. Astfel am aflat ca Midocar Consulting SRL a oferit consultanta pentru concernul franco-german la negocierile cu autoritatile romane.

Ba mai mult, luati la intrebari, politistii care au facut parte din comisia de negociere s-au plans de faptul ca au primit ordin sa mearga sa discute despre contractul cu EADS chiar la sediul firmei Midocar Consulting SRL.

Cum s-ar spune au negociat chiar acasa la EADS, pentru ca, la momentul perfectarii contractului, colosul franco-german nu avea sediu in Romania si s-a folosit de biroul modest societatii Midocar.

Din raportul intocmit de comisarul sef Panait Simona, membru al comisiei de negociere, rezulta ca, anterior inceperii negocierilor a participat, impreuna cu chestorul sef Gheorghe Carp, la intalnirea cu reprezentantii EADS la sediul firmei Midocar Consulting SRL, unde s-au stabilit etapele de desfasurare a negocierilor, semnarea contractului comercial, a acordului de credit si intrarea in

vigoare a contractului. La acelasi sediu a fost adus si subcomisarul Adrian Patrascu, care avea anumite obiectii referitoare la contract.

Potrivit declaratiilor, care astazi sunt probe in dosarul deschis la Parchet, Patrascu a fost adus de comisarul sef Gheorghe Carp la biroul detinut de Midocar Consulting pe intr-un bloc situat pe Calea Victoriei cu motivatia ca exista foarte putin timp la dispozitie si ca, oricum, conducerea MAI si-a dat acordul in privinta locului unde se vor purta discutiile.

De altfel, discutiile de la sediul acestei firme private au constituit baza contractului, pentru ca modul in care au decurs ulterior negocierile oficiale este deja stiut foarte bine. Intr-o viteza absolut nebuna, in care cine comenta era zburat, scurt, din comisia de negociere.

Mult mai interesant este insa sa vedem cine este, de fapt, aceasta firma Midocar Consulting SRL. Infiintata in 2002, cu doar doi ani de experienta in spate la momentul participari la unul dintre cele mai mari contracte din intreaga istorie a Romaniei, societatea de consultanta este, de fapt, o anexa a firmei Midocar SRL, care detine 70% din capitalul social al acesteia.

Midocar SRL este una dintre firmele importante care activeaza pe piata auto din Romania si care, de-a lungul timpului, a avut nenumarate contracte cu institutii ale statului. Bineinteles, Ministerul de Interne se afla pe un loc fruntas intre clientii Midocar. Pe langa achizitionarea de autovehicule, Politia romana a incheiat cu aceasta firma si multe contracte de service auto.

Acelasi Midocar apare in 2002 si intr-un mare contract incheiat cu Serviciul de Informatii Externe de la care a incasat aproximativ 4 milioane de dolari pentru 143 de autotursime de oras si de teren.

Existenta relatiilor trainice dintre Midocar SRL si Ministerul Administratiei si Internelor pare sa fi fost principalul argument pentru alegerea pe care a facut-o EADS in materie de consultanta juridica.

Alta explicatie logica este foarte greu de gasit pentru faptul ca un concern de gabaritul EADS s-a lasat pe mana unei firme cu un capital de 15.000 de dolari, care functioneaza intr-un apartament banal situat intr-un bloc, fie el si pe Calea Victoriei.

Procurorii vor trebui sa stabileasca daca aceasta firma de consultanta nu a fost cumva „recomandata" EADS chiar de catre persoanele care au negociat din partea statului roman acest contract in valoare de un miliard de euro.

Marius Iosef, Ciprian Ranghel