Bucurestiul a obtinut o finantare de aproape 500 milioane de euro, prin emiterea de obligatiuni, pentru sustinerea unor proiecte, cum ar fi pasajul suprateran de la Basarab si parcarea subterana de la Gara de Nord.

La acestea se mai adauga si modernizarea si extinderea pasajelor de la Piata Muncii si Piata Obor, parcarile subterane de la Piata Sudului, reabilitarea zonei istorice, asfaltarea si modernizarea strazilor. "Construirea pasajului va incepe cel tarziu in luna septembrie, iar strazile vor intra in lucru in ianuarie-februarie anul viitor", a mai spus Videanu.

Un credit nou, de 475 milioane de euro, pe toamna

In toamna se va tine si licitatia pentru refacerea a 1.800 de strazi periferice ale Capitalei lipsite de utilitati si asfalt, municipalitatea fiind in negocieri avansate cu Banca Europeana de Investitii pentru a obtine alte 475 milioane de euro. Pentru fluidizarea traficului este necesara inchiderea inelului principal al Capitalei.

Pana vor fi finalizate lucrarile, Primaria a luat masura largirii traseului Buzesti - Berzei - Uranus, iar in curand vor incepe exproprierile. Videanu spera ca in doi ani si jumatate sa fie realizat proiectul de inchidere a inelului principal de circulatie al Capitalei.

In centru, doar cu metroul

Videanu are in vedere si extinderea retelei de metrou. "Doar 11 la suta din populatie circula cu metroul, spre deosebire de alte state, unde procentul este de aproape 50 la suta. Am in vedere ca rutele RATB si cele de metrou sa nu se mai suprapuna. in viitor imi doresc ca RATB-ul sa nu mai intre in zona centrala a Bucurestiului si acolo sa mearga doar metroul", a mai spus Videanu.

Adriean Videanu spune ca banii obtinuti prin emiterea de obligatiuni au fost luati in conditii foarte avantajoase, cu o dobanda de 4,1 la suta. in urma acestei actiuni, gradul de indatorare al Primariei Capitalei a crescut si in 2006 acesta va ajunge la 14,4 la suta din venituri.