Piata romaneasca de document management a crescut considerabil in ultimii ani, de la 3,5 milioane dolari in 2002 la 4,5 milioane in 2003 si respectiv 6,5 milioane dolari in 2004, inregistrandu-se o dublare a ratei de crestere de la an la an, se arata intr-un raport al Asociatiei Patronale a Industriei de Software si Servicii (ANIS).

INVESTITII. Comparativ cu Uniunea Europeana, studiile recente arata ca aproximativ 30% din companiile din UE au implementat o solutie de management al documentelor, in timp ce doar 10% din companiile romanesti au adoptat o astfel de solutie.

Conform estimarilor, se asteapta ca nivelul investitiilor la nivel european sa creasca in urmatorii 5 ani, ceea ce va genera venituri de 2 miliarde de dolari in 2006.

PREVIZIUNI. In aceste conditii, este de asteptat ca si piata romaneasca de solutii de management al documentelor si continutului sa cunoasca o evolutie asemanatoare, desi nu la fel de structurata.

Cu toate ca la nivelul organizatiilor mari, cu volum mare de circulatie a documentelor este de asteptat ca achizitiile sa fie importante, la nivelul IMM-urilor, cresterea volumului acestor achizitii va ramane mai degraba redusa. Motivatiile rezida in indisponibilitatea resurselor – financiare, umane si de timp, dar si in reticenta la schimbare.

INVESTITII. Comparativ cu Uniunea Europeana, studiile recente arata ca aproximativ 30% din companiile din UE au implementat o solutie de management al documentelor, in timp ce doar 10% din companiile romanesti au adoptat o astfel de solutie.

Conform estimarilor, se asteapta ca nivelul investitiilor la nivel european sa creasca in urmatorii 5 ani, ceea ce va genera venituri de 2 miliarde de dolari in 2006.

PREVIZIUNI. In aceste conditii, este de asteptat ca si piata romaneasca de solutii de management al documentelor si continutului sa cunoasca o evolutie asemanatoare, desi nu la fel de structurata.

Cu toate ca la nivelul organizatiilor mari, cu volum mare de circulatie a documentelor este de asteptat ca achizitiile sa fie importante, la nivelul IMM-urilor, cresterea volumului acestor achizitii va ramane mai degraba redusa. Motivatiile rezida in indisponibilitatea resurselor – financiare, umane si de timp, dar si in reticenta la schimbare.