Ordinul nr. 665 din 30 mai 2005 pentru aprobarea Regulamentului de planificare, organizare, pregatire, desfasurare si evaluare a activitatii de prevenire.

Activitatile de prevenire desfasurate de Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta si de structurile din subordine reprezinta o componenta principala a sistemului integrat de masuri tehnice si organizatorice, precum si de actiuni specifice planificate si realizate potrivit legislatiei, in scopul preintampinarii, reducerii sau eliminarii riscurilor de producere a situatiilor de urgenta si

a consecintelor acestora, protectiei populatiei, mediului, bunurilor si valorilor de patrimoniu prin mijloace si masuri specifice.

La nivel national activitatea de prevenire este coordonata direct de Inspectia de Prevenire, structura specializata din cadrul Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta, denumita in continuare Inspectia de Prevenire.

La nivel teritorial inspectoratele judetene/al municipiului Bucuresti, prin inspectiile de prevenire denumite in continuare inspectii judetene, planifica, organizeaza, pregatesc si desfasoara activitati de prevenire la institutii publice, localitati, constructii cu aglomerari de persoane si agenti economici cu risc din zona de competenta.

Inspectia de Prevenire indruma, coordoneaza, controleaza si evalueaza inspectiile judetene.