Mecanicii de locomotiva si angajatii din depouri continua si astazi greva declansata in urma cu trei saptamani, protestatarii analizand formarea comisiei de arbitraj.

Aceasta are in componenta cate un reprezentant al sindicatelor, al companiilor CFR Marfa si Calatori si un reprezentant al Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familei.

Ministerul Muncii trebuie sa decida pana maine care vor fi membrii comisiei, tot maine urmand sa fie judecata la Curtea de Apel si legalitatea grevei.

Reamintim ca in urma negocierilor angajatii de la CFR au primit zece tichete de masa, comparativ cu 15, cate cereau acestia, si suplimentarea fondurilor pentru asigurarea unor conditii de munca mai bune.

in ceea ce priveste majorarea salariala cu 10,7%, administratia nu a acceptat aceasta cerere, invocand datoriile foarte mari inregistrate de cele doua societati. De altfel, sindicalistii feroviari aflati in greva de 22 de zile si-au primit salariile diminuate.

Ministrul transporturilor, Gheorghe Dobre: "Cei care au fost in greva vor primi salariul, avansul, mai precis, numai jumatate, pentru ca jumatate din timp au lucrat - din cele 15 zile, numai 7 au lucrat - pentru ca prevederea legii este foarte clara, pe perioada grevei nu se platesc salariile. in momentul de fata, vreau sa va spun ca lichiditatile la Calea Ferata au scazut foarte mult.

Lipsa lichiditatilor va determina un nou concept al organizarii Caii Ferate si al activitatii economice si financiare a Caii Ferate, si ma gandesc la reorganizare, pentru ca pe fondul unor datorii mari pe care le are Calea Ferata, pe fondul acestei greve care aduce prejudicii insemnate si in mod deosebit pe fondul lipsei lichiditatilor, va trebui sa avem o gandire despre Calea Ferata."

in ceea ce priveste Comisia de arbitraj, presedintele Federatiei Mecanicilor de Locomotiva, Voicu Sala, sustine ca sindicatul nu a primit din partea conducerii unitatii nici o notificare in acest sens.

El a reamintit care sunt prevederile Legii conflictelor de munca in conditiile prelungirii protestului: "in situatia in care greva s-a derulat pe o durata de 20 de zile fara ca partile implicate sa fi ajuns la o intelegere, daca continuarea grevei ar fi de natura sa afecteze interesele de ordin umanitar, conducerea unitatii poate supune conflictul de interese unei comisii de arbitraj.

Deocamdata, noi ne vedem de treaba, respectam treimea, mai aprobam cate un tren, doua suplimentare, trenuri peste treime care aduc atingere comunitatii, trenuri care nu pot sa stea prin statii, exceptionale."