Programele de cautare prin computerele sau serverele companiilor ar trebui sa fie folosite de orice angajat, spun reprezentantii Gartner. Economisesc timp si cresc productivitatea.

Programele de cautare in memoria PC-urilor (desktop search) au devenit populare la sfarsitul anului trecut, atuci cand Google a lansat propria sa varianta, oferita gratis utilizatorilor din intreaga lume. La acea vreme, pe piata existau cateva programe similare, insa popularitatea acestora nu a atins niciodata nivelul la care a ajuns produsul Google.

AFACERE. Intre timp, cautarea in memoria computerelor a devenit o afacere. Din ce in ce mai multi producatori de software ofera programe de cautare pentru companii. Astfel de produse economisesc timpul angajatilor si cresc productivitatea. Plutonul fruntas este format din companiile cu traditie in cautarea pe Internet.

La scurta vreme dupa ce Google lansa Desktop Search in octombrie anul trecut, Ask Jeeves, Microsoft si Yahoo lansau produse similare. Ulterior, Google a lansat un program de cautare dedicat intreprinderilor. Google Destop Search Enterprise Edition ofera optinuni precum cautarea in retea criptarea rezultatelor, instrumente de administrare si suport pentru IBM Lotus.

Programul poate fi descarcat gratis de la adresa: http://desktop.google.com/enterprise/index.html.

Luna trecuta, Isys Search Software a lansat instrumentul de cautare prin retelele companiilor botezat Isys:desktop 7. In fine, la sfarsitul saptamanii trecute, X1 Technologies scotea pe piata X1 Enterprise Edition, un program pentru servere cu ajutorul caruia utilizatorii pot cauta continut prin toate "cotloanele" companiei.

EFICIENTA. Angajatilor care isi petrec tot timpul cu clientul de mail in fata si sunt bombardati constant cu informatii nu ar trebui sa le lipseasca un program desktop search, spune Whit Andrews, vicepresedinte pentru cercetare in cadrul Gartner. "Companiile care nu isi incurajeaza angajatii sa foloseasca programe desktop search isi arunca timpul pe fereastra.

Angajatii folosesc din ce in ce mai mult posta electronica, folosesc Inbox-ul ca pe o lista cu probleme pe care trebuie sa le rezolve si trateaza clientul de mail ca pe un depozit de informatii. Oamenii vor avea enorm de mult de castigat folosind un program eficient de cautare prin toate aceste informatii", argumenteaza reprezentantul Gartner.