Mihaela Otto (46 de ani), romanca surprinsa in metroul londonez in timpul atentatelor teroriste, era data disparuta si ieri, la trei zile de la nenorocire.

Este tot mai sigur ca femeia se afla intr-unul dintre trenurile mortii, la 30 de metri sub pamant, intre King Cross Station si Russel Square, de unde echipele de salvare au scos pana ieri peste 20 de morti si nici un supravietuitor.

Joi dimineata, Mihaela a fost condusa la metrou de sora sa, Dania Gorodi. „Trebuia sa ajunga la serviciu. Nici nu trebuia sa ajunga in King Cross, dar au deviat trenul si asta a fost ghinionul”, povesteste Dania.

Mihaela Otto (fosta Draganescu) meregea la serviciu, la cabinetul stomatologic in care lucra, unde trebuia sa ajunga joi, 7 iulie, la ora 9.30. N-a ajuns nici pana azi. Si nici nu prea sunt sperante ca va mai ajunge vreodata.

Lacrimi la Londra:

Tragedia romancei disparute in metrou

Mama Mihaelei a colindat spitalele timp de trei zile in cautarea fiicei disparute

Mihaela Otto, romanca surprinsa in metroul londonez in timpul atentatelor teroriste, e inca data disparuta. Din declaratiile politistilor si ale familiei, se pare ca femeia se afla intr-unul dintre trenurile mortii, intre Kings Cross Station si Russel Square, de unde echipele de salvare au scos pana ieri peste 20 de morti.

Elena Draganescu, mama romancei care a disparut in urma atentatelor, spune ca si-a pierdut speranta de a-si mai vedea fiica.

„Ne-am pierdut speranta”

Anul trecut, Mihaela Otto era fericita. Venise din Los Angeles dupa ce a urmat, timp de doi ani, cursurile pentru a deveni tehnician dentar. Acum, dupa ce familia a reconstituit drumul facut de Mihaela prin Londra in ziua de 7 iulie, se pare ca romanca se afla la 30 de metri sub pamant, intr-unul din trenurile tintite de teroristi.

„Am fost la biserica azi dimineata si... ne-am cam pierdut speranta”, spune Elena Draganescu, mama Mihaelei, imbracata in haine de doliu, in fata casei unde locuieste cu cele doua fete ale sale din cartierul Mill Hill, undeva in nordul Londrei.

De-aici a si plecat Mihaela, in dimineata care a zguduit Anglia. A condus-o sora ei, Dania Gorodi, pana la cea mai apropiata statie de metrou.

„Trebuia sa ajunga la serviciu si am condus-o. Nici nu trebuia sa ajunga in Kings Cross, dar au deviat trenul si asta a fost ghinionul”, povesteste Dania.

In trenul mortii din Kings Cross

La 9.30, Mihaela Otto era asteptata la cabinetul dentar unde lucra, in zona Nightsbridge. Era ora la care-si incepea ziua de munca. „Au sunat de la ea de la serviciu, pe la 11.00, ca sa ne spuna ca nu a ajuns. Abia dupa asta am auzit de explozii, dar nu facusem inca legatura. Celor de la serviciu le-am zis doar ca nu avem nici un semn de la ea”, spune Elena Draganescu.

In acel moment, se pare ca Mihaela se afla in vagonul in care a explodat una dintre cele patru bombe ale teroristilor, pe linia Piccadilly.

„Am cautat in toate spitalele”

Familia, care nu mai stie nimic de ea din acel moment, a inceput sa o caute. Mai intai prin spitale, unde n-au gasit nici o urma de speranta. Apoi au sunat la linia speciala pusa la dispozitie de politia britanica. „Prin toate spitalele am fost, unii au fost mai draguti, altii nu. Nici de-acolo, de la numarul de la politie, nu ne-au mai spus nimic, pana azi”, spune mama Mihaelei.

Ieri, in casa din Mill Hill au venit doi politisti care au inceput sa caute amprente prin camera Mihaelei, pentru identificarea ei in cazul in care se afla printre cele aproximativ 30 de persoane despre care presa britanica scrie ca n-au putut fi aduse la suprafata din cauza ca se afla prinse intre fiarele contorsionate ale trenului de pe linia Piccadilly.

Anul acesta nu merg in Romania

Mihaela s-a nascut acum 46 de ani in Slatina si a venit in Anglia in 1984, dupa ce s-a maritat cu un cetatean englez. Atunci si-a schimbat numele din Draganescu in Otto.

„N-a fost o chestie de durata,

s-au despartit dupa opt luni, dar si-a pastrat numele de Otto pentru ca englezii nu puteau pronunta Draganescu”, spune Elena, mama acesteia. Mihaela venea in fiecare an in Romania, dar mama ei spune ca, in mod ciudat, le-a spus celor apropiati ca nu mai vrea sa mearga si anul acesta.

Infernul din tunel

Echipele britanice de salvare se confrunta cu scene de cosmar si conditii extrem de vitrege pe masura ce avanseaza in operatiunile de recuperare a cadavrelor din metroul londonez.

Cea mai dificila situatie se inregistreaza in cazul ramei care a explodat in apropiere de statia King Cross, pe ruta Piccadilly, unde echipele de salvare trebuie sa faca fata unor temperaturi de aproximativ 60 de grade C. La acestea se adauga fumul dens, praful inecacios, insectele si rozatoarele, azbestul cancerigen, dar si temerile ca tunelul s-ar putea prabusi.

„Este extrem de cald si foarte mult praf acolo jos”, a declarat adjunctul sefului politiei transporturilor, Andy Trotter. Potrivit acestuia, procesul de degajare a vagoanelor si de recuperare a cadavrelor va fi „metodic, meticulos” si de lunga durata.

„Dupa cum va puteti imagina, pagubele sunt considerabile in cazul unui tren aglomerat, la o ora de varf, intr-un tunel foarte ingust”, a adaugat Trotter.

Morgi improvizate

Bomba a explodat in primul vagon al trenului in care se aflau circa 1.000 de pasageri. Un numar inca neprecizat de morti - aproximativ 20, potrivit presei britanice - se afla in continuare in primul dintre cele sase vagoane ale garniturii. Sansele descoperirii de supravietuitori sunt insa aproape nule, potrivit politiei.

Trenul de metrou dintre statiile King Cross si Russel Square este singurul in care au mai ramas cadavre nerecuperate.

Echipele de salvare sunt nevoite sa lucreze in conditii foarte periculoase, la 21,3 metri sub pamant, intr-un tunel cu latimea de doar trei metri si jumatate, cu putin mai mare decat trenul insusi. Un corespondent al BBC a descris operatiunile drept „o sarcina enorma”, conditiile de sub pamant fiind „atroce”. Mai multe unitati de refrigerare au fost instalate in statiile de metrou afectate.

In acestea vor fi depozitate cadavrele si ramasitele umane recuperate, urmand ca trista incarcatura sa fie transportata la o morga temporara, situata intr-o baza militara secreta din centrul Londrei.

La operatiuni participa si specialisti ai Scotland Yard, care incearca sa descopere indicii privind natura explozibililor folositi de teroristi. (Livia Cimpoeru)