Octav Cozminca revine la butoanele de comanda electorala ale PSD. El se va ocupa, alaturi de Miron Mitrea, de mobilizarea structurilor de partid, in timp ce tinerii „spalati“, gen Cristian Diaconescu si Titus Corlatean, vor fi folositi pe post de „comunicatori“.

Listele electorale ale PSD pentru alegerile anticipate alcatuite de Mircea Geoana si de stafful partidului vor cuprinde aceleasi personaje, o parte dintre ele devenite celebre datorita anchetelor de presa. „Statutul partidului spune ca intocmirea listelor electorale se face dupa alegeri preliminare in partid, dar cred ca nu mai avem timp pentru ele“, ne-a declarat Geoana.

Ideea sa este sustinuta public de Victor Ponta si de Ioan Rus. Ponta ne-a declarat ca, totusi, „Mici modificari pe listele electorale sint absolut necesare. Sper sa nu mai candideze cei acuzati de coruptie in presa, pentru ca sint convins ca tema principala de atac a Aliantei D.A. in campanie va fi cea a coruptiei“.

Curajul lui Ponta s-a oprit doar la aprecieri teoretice, refuzind sa-si nominalizeze colegii suspectati de coruptie. In schimb, el a laudat PD: „Democratii s-au dispensat de Berceanu si Seculici, despre care presa a scris ca au si ei afaceri vulnerabile, prin faptul ca nu i-au ales in fruntea partidului. Noi de ce nu putem face la fel?“

Coruptii din partid, mascati de personalul tinar

Constienti ca tema principala de campanie a PNL-PD va fi cea a coruptilor din PSD si a clientilor lor politici, liderii PSD au identificat o strategie de seducere a electoratului: lansarea de comunicatori tineri care sa inunde ecranele TV.

Mircea Geoana ne-a spus ca se va crea „un grup de comunicare publica“, al carui sef va fi Cristian Diaconescu, purtatorul de cuvint al partidului, secondat de Mihai Tanasescu si de personalul tinar de care dispune PSD, cum ar fi Victor Ponta sau Titus Corlatean.

In paralel se va crea si „grupul de planificare strategica“, compus din sociologii Vasile Dincu si Alin Teodorescu, dar din care va face parte, printre altii, si vechiul strateg Viorel Hrebenciuc.

Acestia vor concepe cele patru, cinci teme mari de campanie, care se vor concentra pe problema pensiilor, a medicamentelor, a salariilor, pe criza inundatiilor, a aminarii integrarii in UE si a preturilor.

Gata cu consultantii straini

Mircea Geoana si Viorel Hrebenciuc au apreciat ieri ca PSD nu mai are timp sa-si angajeze strategi straini, asa cum a procedat in anul 2004, cind a contractat, pe sume foarte mari, firma de consultanta ameri-cano-israeliana Greenberg-Carville-Schrumm. „Nu mai repetam situatia din anul 2004, cind aveam o gramada de staffuri electorale. Acum va fi un centru unic de comanda.

Vom angaja o firma romaneasca de consultanta“, a spus ieri Geoana. Conducerea partidului este decisa sa desfasoare o campanie extrem de puternica mai ales pe televiziuni. Octav Cozminca, retras de citeva luni de zile din prim-plan, a fost reactivat. El va lucra alaturi de Miron Mitrea pentru mobilizarea electorala a structurilor judetene.

Viorel Hrebenciuc, care va contribui la conceperea strategiilor electorale, ne-a spus ieri ca se bazeaza pe Iliescu pentru atragerea electoratului rural: „In acest mediu, modelul Iliescu continua sa prinda“, a comentat Hrebenciuc.