Sfarsit de cosmar, sperante…

16 decembrie 2004, un certificat de grefa emis de Curtea de Apel Bucuresti Setia a VIII – a Contencios Administrativ si Fiscal, in Dosarul nr.5173/2004, a suspendat atribuirea licentelor de executie pentru cursele si traseele din programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate in trafic judetean,

interjudetean intre doua judete limitrofe (inclusiv intre Municipiul Bucuresti si judetul Ilfov) si interjudetean valabil in perioada 01.01.2005 – 31.12.2007, demersul justitiei romane fiind salutat de circa 80% din operatorii rutieri de persoane care se aflau in pragul falimentului sau in situatia de a ajunge sa lucreze pentru magnatii din domeniu.

Conform unor surse de incredere, cosmarul celor multi fusese cauzat de interesele economico-financiare ale unui grup format din functionari publici din M.T.C.T., A.R.R., I.G.C.T.I. si oameni de afaceri,

principalii fiind: SOVA LUCIAN (director general al Directiei Generale din M.T.C.T., administrator indirect al S.C. COMINFORTRANS S.A.Bacau), LUPASCU MARIA LUIZA (fost director general al A.R.R., demisa in data de 14.02.2005), TONT FLORENTINA (director general adjunct pana la data de 14.02.2005),

DUMINICA SEBASTIAN (director general al Sistemului Infornatic de Alocare Electronica din cadrul I.G.C.T.I.), STAN IOAN VICTOR (liderul Federatiei Nationale a Sindicatului Soferilor din Romania, administrator indirect al mai multor firme de transport marfa si persoane la care este actionara sotia acestuia – STAN VASILICA),

CARABULEA ILIE (administrator si actionar a peste 25 firme cu capital autohton si international), COBRESCU ILIE(actionar si administrator al mai multor firme de profil printre care S.C. MILLENIUM TRANS IMPEX S.R.L. si S.C. ALLEGRO MAXI TAXI S.R.L., presedinte al Federatiei Nationale a Patronatului din Transportul Rutier din Romania),

care prin actiuni oculte modificasera legislatia in domeniu astfel incat 80% din traseele cuprinse in Programul national de transport sa fie gestionate de catre firmele pastorite de ei.

In randul transportatorilor se vehiculeaza ca demersul functionarilor M.T.C.T., A.R.R. si I.G.C.T.I. avea la baza suma de peste 200.000 de euro, valoare care urma sa creasca in functie de procentul de trasee alocat pseudo-sindicalistului STAN VICTOR, omului de afaceri sibian CARABULEA si firmelor apartinand conducerii F.N.P.T.R.R.

Dezamagire, inceput de cosmar…machiavelism

Speranta ca cel mai mare cosmar al transporturilor rutiere de persoane din Romania a fost spulberat definitiv datorita schimbarilor efectuate de noua putere politica in cadrul M.T.C.T. a inceput sa se naruie in momentul in care SOVA LUCIAN a inceput sa creioneze noua metodologie pentru alocarea traseelor din data de 03 iunie 2005.

Astfel, asa cum era de asteptat, SOVA LUCIAN impreuna cu acolitii in alocari trucate (vezi si alocarile de autorizatii pentru transportul international de marfa), au creionat o noua metodologie de atribuire care respecta in general cadrul legal, probleme discrete fiind

la modalitatile de acces la sistemul informatic precum si cele generate de lipsa unui manual de utilizare ale site-ului de alocare.

In data de 18.03.2005, I.G.C.T.I. si A.R.R. au semnat si aprobat Metodologia de aprobare, moment in care sperante pentru o minima legalitate mai existau, insa mersul evenimentelor…

Machiavelismul ca atribut al gruparii

Metoda si mijloc, machiavelismul isi are un adept in persoana lui SOVA LUCIAN si a acolitilor acestuia.

Sustinut in vechiul regim de experienta politica dobandita pe plaiurile Bacaului, acesta a reusit printr-o abilitate educata la masa negocierilor contigentelor de autorizatii in cadrul Comisiilor internationale de transport, sa genereze un curent de opinie pozitiv in randul marilor operatori rutieri, asociatiilor patronale/sindicale si

in mediul politic pentru sustinerea sa pe functia de director general al Directiei Generale de Transport din M.T.C.T.

Cititorul insa nu cunoaste ca adevarata abilitate a lui SOVA LUCIAN consta in negocierile cu caracter personal ale acestuia care prin sprijinirea unor mari firme de transport (SPENDITION UMB S.R.L. podu Turcului Bacau, TRANS COJAN COM S.R.L. Bucuresti, FRIGOEXPRES Oradea, VALYTRANS TY S.R.L. Constanta,

VEMA IMPEX S.R.L.Lupeni, judetul Hunedoara, CETA G-RAL S.R.L. Bucuresti, VECTRA INTERNATIONAL S.R.L. si VECTRA SERVICE S.R.L., ambele din Zarnesti, judetul Brasov, GEORGIA GROUP SPENDITION S.R.L. Cristesti Mures, EUROSPEED CENEAN INTERNATIONAL TRANSPORT S.R.L. Cluj, ROLITRANS S.R.L. Bucuresti,

ALIN TRANS IMPEX S.R.L. Brad, Judetul Hunedoara etc.) obtine votul pentru ramanerea in functia detinuta.

Votul de sprijin vine si din partea celei mai mari organizatii sindicale ale soferilor condusa de STAN IOAN VICTOR – patronul din umbra al grupului de asociati ai FLY TAXI.

Chiar si patronii in transportul rutier, prin reprezentantii acestora COBRESCU ILIE (Federatia condusa de acesta este infiintata la solicitarea si sub indrumarea lui STAN IOAN VICTOR si este formata din administratori si actionari ai firmelor unde sunt angajati membrii renumitului sindicat mentionat mai sus), COJAN VASILE si

MURARU COSTICA (cunoscuti cititorilor pentru scandalul atacului armat asupra directorului A.R.R. – SUCIU FLORIN ) il sustin si ei, contra unui sprijin substantial constand din trasee, autorizatii de transport international etc.

Un alt atu pentru a desfasura la limita legii, al lui SOVA LUCIAN, este sotia acestuia, ne spunea un operator rutier care a vrut sa-si pastreze anonimatul de teama represaliilor grupului mafiot, care este cadru cu functie inalta in cadrul Inspectoratului Judetean de Politie Bacau

fapt cei confera acestuia protectia de care are nevoie.

Mai mult sau mai putin, prin parghiile manageriale detinute de grupul mafiot, politica in transporturi se desfasoara in functie de necesitatile economico-financiare ale acestuia, iar deciziile administrative sunt orientate catre propriile interese.

Spaima oamenilor de afaceri care nu fac parte din cercul relational al grupului este cauzata de mijloacele folosite de acestia, de la violenta, controale comandate la firmele contestatare sau care nu sustin cauza lor, pana la schimbarea din functie sau sustinerea unor factori decizionali din mediul administrativ si politic.

La bursa zvonurilor se spune ca cei din grup si acolitii “cotizeaza in proportie de 35% cu fostii si 65% cu actualii”, ceea ce ridica intrebarea: grupul se reorienteaza in functie de moment sau oamenii lor sunt promovati pentru ca sumele din cotizatii sa nu creasca ?

Raspunsul: SOVA – exista, TONT – persoana desemnata la firmele lui COBRESCU, LUPASCU – sefa resurselor umane tot la Cobrescu, UNGUREANU EDUARD (consilierul de taina al lui Sova) – exista, SACASAN CARMEN (sefa consilierilor juridici si de contencios de la A.R.R.

– semnatara documentelor de alocare, cameleonul lui Sova) – exista s.a.m.d.

Speranta poate reinvia cu sprijinul celei de-a IV –a puteri in stat

-PRESA-

Surpriza! Sub semnatura lui GHEORGHE DOBRE – ministrul transporturilor, in data de 14 aprilie a.c., in Monitorul Oficial a fost publicat Ordinul pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de autorizare si efectuare a transporturilor rutiere si a activitatilor conexe acestora,

aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr.18422001, cu modificarile si completarile ulterioare, document administrativ care modifica criteriile de evaluare si punctajele care se acorda in cazul atribuirii curselor din Programul national de transport.

Ceea ce aste cel mai important este faptul ca initiatorul acestui ordin SOVA LUCIAN (tot SOVA) a modificat in asa fel punctajul incat societatile care ar fi trebuit sa castige la alocarea de la sfarsitul anului 2004 sa obtina traseele dorite.

Semnatura pe documentul administrativ a fost obtinuta de catre SOVA si grupul sau, prin inducerea in eroare a ministrului de resort – minimalizand demersul si profitand de probleme ce reclama o atentie desavarsita cum ar fi: autostrada BECHTEL,

contractele de parteneriat public-privat, cartierul A.N.L.HENRY COANDA, coridorul IV Pan European etc.

Secretul modificarii este “Capitolul vechimea pe trasee si modul de calcul al acesteia” care nu este clar reglementat ceea ce permite direct fraudarea alocarii si, implicit, aparitia dupa licitatire a unui val imens de contestari ce pot duce la blocarea transportului si la miscari sociale spontane.

Reactiile vor fi grave si de intensitati diferite, existand chiar si riscul unei interventii a reprezentantilor Uniunii Europene care sa atraga atentia forurilor responsabile din Romania ca sunt incalcate dispozitiile Tratatului de aderare – Cap.IX – Transporturi, fapte ce poate agrava integrarea tarii noastre in 2007.

Vinovat de dezastrul iminent este tot functionarul public SOVA LUCIAN, care impreuna cu CARABULEA ILIE au stabilit metodologia, dar in special ordinul si punctajele.

SOVA LUCIAN, sub pretextul unor consultari publice cu asociatiile profesionale si sindicate, s-a intalnit cu partasii la frauda nationala:

COBRESCU, COJAN si altii si au pregatit decapitarea activitatii de transport rutier de persoane prin firme administrate sau protejate, urmaresc si vor obtine 80% din trasee si supunerea operatorilor rutieri.

SOVA a gandit bine, din punctul de vedere al grupului pentru care lucreaza: alocarea din iunie este valabila 3 ani, vechimea pe traseu ramane o constanta a alocarii, firmele potential concurente vor fi eliminate de pe piata, iar ei vor detine monopolul in transporturi pentru o perioada foarte lunga.

Intrebarea este: accepta Uniunea Europeana acest mod fanariotico-balcanic de efectuare a activitatilor economice intr-o piata libera?

Raspunsul va fi cu siguranta NU.

CEREM MASS-MEDIA DIN ROMANA SA SPRIJINE DEMERSUL

NOSTRU DE STOPARE AL MARII FRAUDE DIN IUNIE SI SA LUPTE

ALATURI DE NOI PENTRU

INSTAURAREA LEGALITATII SI CONCURENTEI LOIALE

IN TRANSPORTUL RUTIER DE PERSOANE.

ADDENDUM: CONSTANTIN MURARU si VASILE COJAN, pe langa alti lideri de forta ai coruptiei din domeniul transporturilor rutiere internationale de marfa, sunt personajele principale alaturi de alti oameni de afaceri si politicieni in actiunea

“AUTORIZATIA DE TRANSPORT INTERNATIONAL DE MARFA ”