Marketerii risca sa piarda peste un miliard de dolari anual datorita clicurilor frauduloase pe Internet anunta SPSS, lider mondial in aplicatii de analiza predictiva.

In decembrie 2004, SEMPO (Search Engine Marketing Professional Organization) a descoperit faptul ca un pay-per-click din cinci la accesarea publicitatii online este fals. Se estimeaza ca anul trecut, clicurile frauduloase au costat companiile 800 milioane de dolari. Daca nu se iau masuri, aceste costuri pot ajunge la 1,1 miliarde de dolari.

Clicul fraudulos este un termen folosit pentru a descrie cum utilizatorii web fac clic in exces pe un item gasit pe un sit web, in acest fel creand probleme anuntatorului. Clicul repetat pe aceeasi reclama poate duce reclama la o viata offline sau la o factura foarte mare pentru anuntator.

"Clicurile frauduloase sunt o industrie in crestere" a declarat presedintele si CEO SPSS, Jack Noonan. "Daca nu se iau masuri in acest sens, clicurile frauduloase pot ameninta investitii de milioane de dolari in marketingul online si pot pune in pericol vizibilitatea ulterioara a publicitatii pe Internet".

SPSS a structurat cinci reguli pentru a ajuta organizatiile sa treaca cu succes de click-urile frauduloase:

1. Stabilirea unei politici pentru publicitatea online inainte de semnarea unui contract.

2. Folosirea analizelor web pentru a intelege mai bine traficul pe un site.

3. Monitorizarea indeaproape a activitatii web prin durata de rulare a unei campanii online.

4. Folosirea aplicatiei de analiza predictiva pentru a anticipa frauda.

5. Marcarea cazurilor posibile de frauda de indata ce acestea sunt identificate prin cautarea anuntatorilor web.

Aplicatia de analiza predictiva de la SPSS face legatura dintre date si actiunea efectiva prin stabilirea unor concluzii ferme despre conditiile curente si actiunile urmatoare. Peste 250.

000 de sectoare comerciale, academice si publice se bazeaza pe tehnologia SPSS pentru a-si creste profitul, a reduce costurile, a imbunatati procesele si a detecta si preveni frauda.