De vreo doua saptamani, Basescu si Tariceanu au descoperit Mecca. Locul se afla pe malul Buzaului, unde apele au luat podul de la Maracineni.

Seful statului si-a asumat un pariu - refacerea podului pana la 1 noiembrie - motiv pentru care apare pe neasteptate ca sa-i zoreasca pe muncitori. La randul lui, si seful guvernului s-a prins ca vizitele dese la locul dezastrului pot da bine la imagine. Probabil, sub presiunea primilor doi oameni din ierarhia puterii, constructorii se vor mobiliza si vor termina treaba pana la venirea iernii.

Va fi, fara indoiala, un pariu castigat, pe care creatorii de imagine ai lui Basescu si Tariceanu (daca pe acesta din urma il va prinde paltonul la Palatul Victoria) nu vor ezita sa-l foloseasca din plin. In realitate, refacerea podului de la Maracineni nu va fi decat o infima geana de lumina intr-un ocean intunecat.

Cu sau fara inundatii, soselele din Romania se afla la limita colapsului. In ziarul nostru de ieri v-am prezentat dezastrul Autostrazii Bucuresti-Pitesti - adevarata carte de vizita a impotentei politico-administrative din ultimii 15 ani - si o serie de relatari de la corespondentii nostri locali.

Nu numai spatiul limitat, dar si monotonia exasperanta a faptelor expuse ne-a facut sa selectam doar o mica parte din materialele primite din tara.

Cu exceptia catorva rute europene, e jale! Drumuri nationale care fac legatura intre orase de dimensiuni medii, drumuri care duc spre statiuni ori alte puncte de interes turistic, ca sa nu mai vorbim de drumuri judetene ce se afla intr-o stare deplorabila.

Peste tot, autoritatile se plang de lipsa investitiilor, si aceasta politica ne va costa mult. Intr-o perioada in care Romania cauta sa profite de fenomenul delocalizarii si sa primeasca investitii din tarile vest-europene, orasele de dimensiuni mici sau medii, aflate, in general, in afara drumurilor europene, vor avea de pierdut.

Cine va merge sa ridice o fabrica acolo unde zi de zi pandeste pericolul prabusirii unui pod sau al surparii unui drum nereparat de decenii? Nu va alege oare vecinatatea unui mare oras, unde caile de comunicatii se prezinta cat decat in regula?

Somajul, excluderea si lipsa de perspective se vor accentua exact in locurile care si asa sufereau cel mai mult.

In plus, potrivit previziunilor climatologilor, fenomenele meteo extreme se vor inmulti in urmatorii ani, astfel ca infrastructura, si asa degradata, va fi supusa unor noi pericole, pierderile potentiale fiind incalculabile.

Constructia autostrazilor nu va rezolva mare lucru daca drumurile adiacente vor fi facute praf si nu va aduce, automat, dezvoltare.

Romania are nevoie urgenta de un program bine articulat de refacere a infrastructurii rutiere. Altfel, in viitor, presedintele si primul-ministru nu vor mai prididi cu vizitele de incurajare pe la diverse poduri si drumuri distruse.

Si zau ca nu asta este treaba lor!