ADAC, Automobil Clubul German, a efectuat "testul elanului" cu un exemplar Dacia Logan, anuntind un rezultat dezastruos pentru modelul pitestean. Testul simuleaza evitarea unui obstacol aparut brusc in calea vehiculului in timp ce se ruleaza cu viteza constanta de 65 kilometri pe ora.

ADAC sustine ca, din cauza blocarii uneia dintre roti, automobilul s-a rasturnat, descoperindu-se astfel si ca montantul fata nu este suficient de robust pentru a asigura pasagerilor o protectie adecvata in asemenea situatii.

www.infomotori.com: „Nemtilor le e frica de Logan"

Ieri, pe site-ul italian de specialitate www.infomotori.com, a fost publicat un articol care atrage atentia asupra "climatului ostil creat in mod pervers, cu ajutor mediatic, impotriva unui obiect incomod, Dacia Logan".

Ziaristii italieni trec in revista atacurile celor de la Auto Bild si testul realizat de ADAC, acuzind lipsa obiectivitatii.

"Piata germana este infricosata de sosirea modelului Logan si de lovitura data unor constructori germani constrinsi in prezent la o semirevolutie la nivel de productie pentru a ramine competitivi.

Poate si-au dat seama ca un produs decent cu preturi convenabile va avea succes, si cum Logan e primul pina acum care reuseste sa ofere asa ceva, trebuia pus in carantina", scriu italienii.

Ziaristii de la Infomotori considera ca "e adevarat ca Dacia nu poate concura cu automobilele cele mai sofisticate, dar nu este un sicriu pe roti, cum spun nemtii, ci un automobil economic, care respecta normele de siguranta, dar nu poate oferi cele mai avansate tehnologii".

Dacia Automobile se apara: „Este un joc de piata”

Constantin Stroe, vicepresedinte la Dacia Automobile, este, de asemenea, de parere ca presa germana si ADAC nu sint obiectivi. "Ne-am asteptat la asemenea atacuri.

Cei de la Auto Bild au criticat nivelul de siguranta pasiva incercind sa faca valuri pentru a ne constringe sa mai adaugam in dotarea standard airbagurile laterale, care ar fi prevazut un cost suplimentar de circa 900 de euro.

Testul elanului efectuat de ADAC tinteste acelasi lucru: presiuni pentru instalarea unor dispozitive electronice pentru siguranta activa, care ar mai creste pretul cu 1.000 de euro. Astfel, un Logan ar ajunge sa coste 10.000 de euro, atit cit si-ar dori concurenta!", a declarat Constantin Stroe.

Cauzele suspiciunii

Noul model Dacia a fost supus aceleiasi probe, testul elanului, atit de catre proiectantul Renault cit si, anul trecut, de catre specialistii din Suedia, inventatorii testului, in prezenta a 120 de jurnalisti. Logan a trecut testul fara probleme.

Inainte de ADAC, publicatia germana AutoBild a criticat in doua rinduri siguranta modelului proiectat de Renault. Intii a supus unor teste de impact un Logan si un Volkswagen Golf uzat, concluzionind ca Dacia ofera un grad de protectie mult mai scazut.

Dupa ce societatea independenta EuroNCAP a acordat automobilului trei stele din cinci pentru protectia pasagerilor, AutoBild a comentat rezultatul, anticipat de Renault inca de la lansarea modelului, ca pe un dezastru.