Fofilat intr-un noian de alte hotarari propuse a fi aprobate, ieri, de catre membrii Consiliului General al Capitalei, proiectul privind mandatarea primarului general Adriean Videanu pentru a negocia organizarea unui circuit automobilistic pe strazile Bucurestiului a nascut valuri ale suspiciunii menite a da migrene edilului-sef.

De altfel, desi, in incercarea sa de a cosmetiza si a prezenta intr-o lumina rozalie ideea cuprinsa in proiectul referitor la viitorul traseu automobilistic, a apelat la toate rezervele sale de sarm si diplomatie, Videanu nu a reusit sa risipeasca semnele de intrebare.

Dimpotriva, prin prestatia sa si prin prezentarea unor adevaruri partiale, primarul general s-a ingropat, mai adanc, in nisipurile miscatoare ale acestei afaceri cu implicatii mult mai dubioase, aparente pe care se chinuie sa le salveze gospodarul-sef al Capitalei.

Alarmat de amploarea scandalului iscat de aprobarea iminenta de catre consilierii municipali a proiectului privind infiintarea unui circuit auto ce se doreste ca, in viitor, sa gazduiasca si competitii de Formula 1, primarul general a organizat, ieri, o conferinta de presa menita a "clarifica" punctele cenusii ale proiectului cu pricina.

Mai mult, in dorinta de a pava acest viitor traseu auto numai cu fapte bune, Videanu a cazut in pacatul de a eluda partea incomoda a raspunsului sau, mai grav, de a dezinforma. Desigur, nimeni nu ataca intentia, foarte benefica, de a transforma Capitala in gazda pentru viitoare curse auto, cu atat mai mult de Formula 1.

Ceea ce ii reprosam edilului-sef este maniera, cel putin ciudata, prin care doreste sa implice renumele si blazonul Primariei Generale intr-o asociere cu o firma administrata de un adolescent.

Mai mult, efortul primarului Videanu de a scoate in evidenta numai "partea germana" a societatii care s-a angajat sa investeasca aproximativ 12 milioane USD in acest proiect, afirmand "candid" ca nu a stiut de existenta partenerilor romani, reprezentati de tanarul Adrian Serbu, fiul omului de afaceri si politician Nick Serbu, administrator la 21 de ani al firmei BS SPORT DEVELOPEMENT SRL,

denota ori o inocenta vecina cu nestiinta, ori un substrat mult mai tulbure al respectivei afaceri.

Inocenta de primar

Orbit de ideea organizarii unor curse automobilistice pe strazile dambovitene, primarul general s-a facut a nu sti, poate chiar asa si este, cine este, de fapt, "artizanul" acestui proiect.

Pentru edilul-sef, interlocutorii sai au fost si au ramas numai un grup de investitori germani, care detin numai 50% din actiunile firmei BS Sport, fapt prezentat, obsedant, si la conferinta de presa de ieri.

Videanu nu a suflat nici o vorba despre Adrian Serbu, asociatul roman al germanilor care, mai mult, este si administratorul "cu puteri depline" al firmei cu sediul in Voluntari si care, in acceptiunea primarului general, va investi peste 12 milioane USD in acest proiect.

De fapt, potrivit afirmatiilor sale, Videanu habar nu avea de faptul ca, potrivit legislatiei in vigoare, puterea de decizie in firma BS Sport se afla in mainile junelui Adrian Serbu. Sau, mai precis, in ale tatalui sau, Nicolae Serbu, un personaj a carui reputatie in afaceri este, potrivit zvonurilor, destul de sifonata.

Afirmatii deformate

"Nimic din arhitectura actuala a zonei nu se va distruge. Ca atare, Parcul Izvor nu va avea nimic de suferit", a tinut sa spulbere, ieri, Adriean Videanu temerile legate de transformarea Parcului Izvor intr-o viitoare parcare, componenta a planului proiectatului circuit.

Probabil, memoria i-a jucat o festa edilului-sef pentru ca, numai cu o zi inaintea declaratiei cu pricina, potrivit datelor oferite de PMB si preluate de Mediafax, se specifica o cu totul alta fata a viitoarei investitii.

"Partea de standuri va avea o lungime de 265 metri (580 m cu tot cu intrarea si iesirea), pe actualul amplasament al Parcului Izvor. Pentru cei implicati in viitoarele curse, in zona au fost deja identificati 22.000 metri patrati de spatii de parcare (majoritatea fiind amenajate in special pe actualul amplasament al Parcului Izvor".

Mai concret, in pofida precizarilor de ieri ale primarului, Parcul Izvor va fi facut parcare.

Insa jumatatile de adevar emise de primarul Videanu s-au referit si la intervalul in care, in cazul in care se vor organiza curse auto, circulatia va fi oprita pe strazile din zona Casei Poporului.

"Desigur, circulatia se va interzice pe perioada celor trei zile, va fi deviata. Insa, pe de alta parte, pentru ca circuitul se va desfasura in week-end, circulatia este oricum mai restransa si, ca atare, disconfortul creat nu va fi foarte mare".

Poate, la Videle. Cu tot respectul, gospodarul-sef al Capitalei iar nu a prezentat situatia in toata "spendoarea".

In primul rand, este destul de improbabil ca, in zilele de vineri si sambata, traficul auto din zona sa fie rarefiat. Apoi, pentru ca organizarea unei asemenea curse auto presupune doua-trei zile de pregatiri preliminare si inca o zi, doua necesare redarii traficului, cele trei zile de interdictie vor insuma aproape o saptamana.

Nick, refuzat de Basescu

Nick sau Nicolae Serbu, in 2004 in calitate de candidat la Primaria Capitalei, a lansat pentru prima data ideea crearii unei piste de automobilism in jurul Palatului Parlamentului. Insa ideea sa se pare ca este mult mai veche.

Potrivit directorului Ancuta, Nick Serbu a incercat sa-l convinga si pe primarul general Traian Basescu de necesitatea unui astfel de proiect, insa, actualul presedinte al tarii l-a trimis la plimbare pe "promotorul" Serbu. Insa, insistent, acesta nu a abandonat ideea si, prin intermediul unei firme administrate de odrasla sa, l-a pus in poala actualului primar general, Videanu.

FIA vrea sa scoata cursele din Europa

Initiativa primarului Adriean Videanu, de a construi un circuit de Formula 3 in Bucuresti, in fata Casei Poporului, este oarecum ilogica, in conditiile in care exista tendinta Federatiei Internationale de Automobilism de a muta cursele automobilistice in afara Europei, din cauza interdictiei continentale care vizeaza reclamele pentru tutun.

Afacerea lui Serbu, pasata la Ancuta si Videanu

Si totusi, incet, incet adevarul iese la lumina in privinta grandiosului proiect de amenajare a unei curse de automobilism.

Pasiunea a doua persoane pentru masini a reusit sa infierbante imaginatia primarului general, care a acceptat imediat ideea trasnita de a amenaja un astfel de circuit in Capitala, si a pus pe jar bucurestenii care vor avea de suportat consecintele.

"Am lucrat 12 ani in Ministerul Afacerilor Externe si am fost mult timp plecat din tara, unde am urmarit raliurile, fiind un pasionat de masini.

Acum, ajuns in postul de director la Primaria Capitalei, am fost contactat de Nicolae Serbu, care mi-a propus proiectul respectiv si m-a pus, de asemenea, in legatura cu Hartmut Beyer presedintele companiei germane Beyer Industrial Consulting", a precizat Radu Ancuta, directorul executiv la directia de integrare europeana, din cadrul Primariei Capitalei.

"Oricum mi s-a parut extraordinar proiectul atat timp cat municipalitatea nu va investi nimic, dar va avea de castigat. In rest, recunosc ca nu am stiut de fiul lui Serbu ca este administrator al firmei, pana acum discutand numai cu partea germana", a mai adaugat Ancuta.