Afacerile de nisa incep sa patrunda din ce in ce mai mult pe piata romaneasca, iar una dintre aceste afaceri este cea pe care o conduce Iancu Avram si care se bazeaza pe publicitatea in farmacii.

Dupa ce timp de doi ani de zile a lucrat intr-o retea de farmacii privata, Iancu Avram si doi asociati s-au gandit sa dezvolte conceptul de publicitate in farmacii prin amplasarea de televizoare pe care sa ruleze spoturi publicitare ale producatorilor de medicamente.

"Romanii se uita mult la televizor oriunde ar fi amplasat, si ne-am gandit ca daca am pune televizoare in farmacii si am derula reclame acestea ar avea un impact mult mai mare decat un simplu poster", spune Iancu Avram director general la CD Advertising.

Astfel, la sfarsitul lui 2001 cei trei asociati au lansat sistemul PharmaPlayTV in 12 farmacii din Bucuresti.

"Investitia la inceput a fost de aproximativ 1.000 de dolari de farmacie, la inceput au fost 12 televizoare in 12 farmacii, iar in primavara lui 2002 am ajuns cu sistemul PharmaPlayTV in 30 de farmacii", isi aminsteste Iancu Avram.

Dupa ce a instalat cele 30 de televizoare in farmacii, directorul de la CD Advertising a inceput sa abordeze marile companii producatoare de medicamente explicandu-le oportunitatea de a folosi un canal de publicitate aflat la locul de vanzare.

La inceput, Iancu Avram le-a oferit gratis producatorilor de medicamente spatiu de "emisie" pentru a le difuza reclamele.

"Cand a venit vorba de bani, producatorii de medicamente au stat pe ganduri, ideea le placea dar nu vroiau sa dea bani pentru ca spuneau ca nu pot cuantifica cati se uita si cati nu se uita", povesteste Iancu Avram.

La vremea respectiva, tariful pentru un spot de 30 de secunde care rula de la 8 dimineata pana la 9 seara in 30 de farmacii timp de o luna, era de 2.000 de dolari.

Dupa un an de zile au inceput sa vina producatorii de medicamente si sa foloseasca sistemul PharmaPlayTV.

Printre primii clienti au fost cei de la LEK Pharmatech, Bristol-Mayers si Boehringer-Ingelheim.

In 2003, a marit numarul de televizoare in farmacii la 50, iar clientii incepeau sa apara, dar cereau un studiu prin care sa cuantifice pe ce dau banii.

Astfel, in 2004 Iancu Avram a comandat un studiu celor de la Mercury, din care a reiesit ca in cele 50 de farmacii, intra aproximativ 750 de mii de clienti pe luna.

Studiul a mai aratat ca din cei 750 de mii de clienti, aproximativ 90 la suta si cumpara cu ocazia vizitei.

Un client care are un spot, are 400 de mii de afisari intr-o luna, iar pretul pentru un spot este cuprins intre 1.000 si 2.000 de euro, in functie de durata spotului, de la 10 la 30 de secunde.

Dupa mai bine de trei ani de activitate, sistemul PharmaPlayTv este implementat in aproximativ 100 de farmacii in Bucuresti, Pitesti, Craiova, Ramnicu Valcea si Slatina.

Anul trecut, firma CD Advertising a avut venituri de 100 de mii de euro, iar profitul s-a ridicat la aproximativ 20-30 la suta, insa Iancu Avram spune ca nu a luat nici un banut, pentru ca a inceput sa schimbe televizoarele cu monitoare de plasma si LCD.

Iancu Avram spune ca ingredientele care au stat la baza succesului au fost : perseverenta si cunostintele din domeniu.

Pentru cei care vor sa inceapa acum o afacere, Iancu Avram spune ca sunt afaceri de nisa care ar putea merge, insa se pot face cu multa munca, si ca sa fie mai usor de pornit e bine sa mai ai un partener.