Municipalitatea va schimba din octombrie intreg sistemul in ceea ce priveste regimul de maxi-taxi pentru a elimina frauda si a aduce mai multi bani la bugetul local.

In prima faza se urmareste ca soferii de maxi-taxi sa nu mai incaseze banii la urcarea in masina, ci doar cotoarele biletelor care, ulterior, la capat de linie sa fie stranse si decontate. Trebuie spus ca se va incerca si unirea biletelor de maxi-taxi cu cele ale RATB si cu cartelele METROREX.

De asemenea, statiile de maxi-taxi vor fi stabilite de primarie, astfel incat microbuzele nu vor mai opri la intamplare, pentru a nu impiedica traficul. “La ora actuala, traseele METROREX, RATB si ale masinilor maxi-taxi se suprapun aproape in totalitate.

In viitor se urmareste ca liniile si statiile sa nu mai fie comune decat in proportie de 30%“, ne-a declarat Stefan Pirpiliu, presedintele Comisiei Transporturi si Infrastructura Urbana a Consiliului Municipal.

Totodata, societatile castigatoare ale licitatiilor pentru liniile preorasenesti vor fi verificate de Autoritatea Rutiera Bucuresti si de cea din Ilfov pentru a se stabili daca ele respecta contractele si caietele de sarcini.

“Avem informatii ca unele firme au retras masinile aduse initial pentru liniile preorasenesti, le-au inlocuit cu masini mai proaste si cu cele bune incearca acum sa obtina licente pentru liniile maxi-taxi din Bucuresti“, a mai spus Pirpiliu.

El a adaugat ca firmele care detin licente trebuie sa dovedeasca faptul ca au terenuri sau spatii suficiente de parcare, pentru a nu bloca domeniul public al orasului.