La o luna de la inceperea lucrarilor de consolidare a Pasajului Marasesti, lenea s-a instalat deja in zona.

Cei sapte muncitori care se mai aflau ieri, in jurul pranzului, la munca nu stiau nici unde le sunt sefii, nici cat mai au de lucru si nici cum sa-i mai opreasca pe soferii care inca mai intra cu masinile in pasaj. In vreme ce unul dintre constructori spune ca seful de santier este in pauza de masa, un altul stie ca este in vacanta.

Siesta, mai dulce decat munca

Pasajul Marasesti a fost inchis pe 4 iulie, iar autoritatile locale au promis ca lucrarile de consolidare vor fi gata in cel mult un an. Dupa viteza cu care se lucreaza insa in aceasta perioada, cea mai propice din an, e greu de crezut ca autoritatile se vor tine de cuvant.

„Seful de santier, inginerul Tudor Marian, este in concediu, iar inlocuitorul lui, Craciunescu, este plecat la Grozavesti, unde are o alta lucrare”, a spus ieri Dumitru Pasarelu, electrician la firma de constructii care lucreaza la consolidarea pasajului, dupa care s-a reintors la siesta de dupa masa.

Numai mecanicul de compresoare, Busuioc, in varsta de 71 de ani, curata asudat praful de pe picamare.

„Azi am mai spart cu alti doi baieti cativa metri din soseaua de deasupra pasajului, ca sa poata instala, saptamana viitoare, masinaria de forare”, a explicat mecanicul. Nici el nu stia cand isi va incheia treaba la Pasajul Marasesti.

Soferii forteaza intrarea in pasaj

Atentionati de colegii de santier despre aparitia echipei EVZ, doi dintre muncitori au pus mana pe tarnacoape si picamare si au inceput sa sparga asfaltul de deasupra pasajului. Bucati intregi de beton cadeau in interiorul culoarului, un adevarat pericol pentru soferii care inca se mai incumeta sa ajunga la gura pasajului.

Dezorientati, lucratorii de pe santier nu mai stiau cum sa demonstreze cum muncesc si cum sa se ocupe de soferii care ignorau semnele de circulatie, facand slalom cu masinile printre bucatile de beton asezate la intrarea in pasaj.

„Pana la urma, e treaba lor daca nu le este frica de pietroaiele care le-ar putea cadea in cap”, a spus, in treacat, unul dintre muncitori, convins fiind ca nici politia nu i-ar putea disciplina pe soferii ignoranti.

Pauza pentru probarea calitatii betonului

Directorul Directiei de Administrare a Strazilor din cadrul Primariei Generale a Capitalei, Elena Ghienaru, le-a gasit scuze sefilor de santier si inginerilor care nu erau ieri la munca, la Pasajul Marasesti.

„Au fost toti la Consiliul Tehnico-Economic, initiat de mine pentru stabilirea unor solutii pentru noile probleme care au intervenit la lucrarile din Pasajul Marasesti, adica o calitate slaba a betonului din care sunt facuti stalpii”, a spus Ghienaru.

Ea a adaugat ca nu conteaza ca seful santierului este deja in concediu, pentru ca oricum nu are nevoie de multi oameni in perioada urmatoare, data fiind situatia aparuta. „Lucrarile vor mai fi doar la nivelul desfacerii placilor de beton, in rest se vor mai face doar analize si probe ale calitatii betonului din stalpi”, a incheiat ea.

Lucrari de 32 miliarde lei

Pasajul Marasesti din Capitala a fost inchis pe 4 iulie pentru renovari, iar autoritatile locale au declarat, la vremea respectiva, ca lucrarile vor dura mai bine de un an, iar costul lor se ridica la aproape 32 miliarde de lei.

Pe tot parcursul reparatiilor, conducatorii auto vor fi nevoiti sa foloseasca rute ocolitoare. Problema inchiderii Pasajului Marasesti a fost pusa in discutie la inceputul anului trecut, iar lucrarile ar fi trebuit sa inceapa primavara trecuta.

Pasajul a fost construit in anii ‘80 si nu a fost reparat niciodata, devenind astfel cea mai periculoasa constructie din Capitala, dupa cum arata studiile realizate de Administratia Strazilor.

Din cauza starii avansate de degradare, dalele transversale s-au deplasat, iar pilonul principal dintre liniile de tramvai a intrat mai mult de 20 de centimetri in pamant.