Daca acum citiva ani romanii puteau comanda la domiciliu numai pizza sau alte tipuri de mincare, acum se poate primi acasa de la apa minerala la produse chimice. Numarul comenzilor a crescut comparativ cu anul trecut cu pina la 50%. Majoritatea clientilor sint persoane fizice.

Agentii economici care ofera servicii de distributie la domiciliu au inregistrat anul acesta cresteri ale comenzilor cu pina la 50%, si sustin ca afacerea este din ce in ce mai incurajatoare. Astfel, pentru anul viitor, patronii firmelor de livrari la domiciliu prevad o evolutie incurajatoare, cu o crestere in medie de 40%.

„Vinzarile ne-au crescut cu aproximativ 50% si cred ca tendinta se va mentine si pe viitor”, ne-a spus Remus Popa, patronul unei societati de profil. Cei mai fideli clienti ai acestor servicii sint persoanele fizice si in special cele aflate in dificultate de a se deplasa. „In jur de 70% din comenzi le primim de la persoane fizice”, sustine Dan Lembac, patronul altei companii.

Distribuitorii spun ca cele mai solicitate produse la domiciliu sint cele de curatat, apa minerala si cafeaua, iar comenzile se fac cu preponderenta prin telefon.

Un produs livrat la domiciliu costa dublu

Produsele alimentare, cum ar fi cartofii sau cafeaua, au in general un adaos situat intre 25 si 50%. Exista insa si cazuri in care pretul cerut de distribuitor este dublu fata de oferta producatorului. Pentru a atrage clientii, distribuitorii anunta ca livrarea este gratuita. Insa, introduc costurile de distributie in pretul final al produsului cumparat astfel.

O alta metoda de atragere a clientilor este aceea de a oferi reduceri pentru comenzile de o anumita valoare. Spre exemplu, la o comanda de cel putin 500.000 de lei unele firme ofera o reducere de 10%. Sint insa si cazuri in care este impusa o valoare minima de comanda. Se poate plati cash, in momentul in care produsul ajunge la destinatar (ramburs), prin card sau chiar prin transfer bancar.

Aceasta in conditiile in care marea majoritate a firmelor de livrari la domiciliu au pagini pe Internet.

4% din comenzi sint false

Reprezentantii firmelor de profil sustin ca din totalul comenzilor primite, 3-4% sint false. Altfel spus, unele comenzi sint facute pe adrese care trimit la persoane sau firme ce nu au facut astfel de comenzi sau nici nu exista. Paguba distribuitorului intr-un astfel de caz poate ajunge la citeva milioane.

Ca metoda de precautie, foarte multe firme nu accepta plata decit prin card, transfer bancar ori prin deschiderea unui cont. O alta problema este legata de transportul produselor.

Intrucit foarte multe dintre firme nu detin si servicii de curierat, acestea incheie contracte cu firme de transport pentru livrarea concreta a produselor, astfel incit atunci cind apar cazuri de intirzieri, citeodata si de doua zile, firmele de livrari sint oarecum legate de miini.