Creditorii ARO Campulung cer uzinei, aflata in procedura de reorganizare judiciara si faliment, sa le plateasca aproximativ 450 de miliarde de lei vechi (45 de milioane de lei noi, peste 13,22 milioane de euro), ne-a declarat Gheorghe Banu, administratorul judiciar al fabricii argesene.

Cel mai important creditor este Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) care cere noii conduceri a ARO sa-i plateasca 180 de miliarde de lei in contul Fabricii de Scule si Matrite, vanduta ilegal. Pe urmatoarele pozitii se situeaza Vama cu 47 de miliarde de lei si BCR cu 44 de miliarde de lei.

La sfarsitul acestei luni, Crosslander (proprietarul ARO) va trebui sa depuna planul de reorganizare care va trebui sa contina modalitatile si termenele de plata ale datoriilor acumulate.

Potrivit legii, dupa aprobarea planului de reorganizare, ARO va avea la dispozitie doi ani pentru a plati aceste datorii. Banu ne-a mai spus ca, pentru a-si plati aceste datorii la timp (datorii facute dupa preluarea Aro de catre Crosslander SUA), uzina din Campulung “ar trebui sa fabrice de la 400 de masini pe luna in sus.

“ Trebuie spus ca luna trecuta Aro a produs doar 18 masini iar cu o luna in urma - 50. In primele 6 luni, uzina a comercializat doar 11 autovehicule pe piata interna.

Potrivit liderului de sindicat, Gheorghe Apostu, singura sansa ca ARO sa nu devina falimentara este ca John Perez, patronul Crosslander, sa-si respecte promisiunea si sa vanda masini pe piata americana si in plus sa angajeze inca aproximativ 150 de oameni care sa ajute la fabricarea a cel putin 300 de automobile pe luna.

Apostu ne-a mai spus ca singura vinovata de crearea acestei situatii este AVAS care “a tolerat gestionarea proasta si frauduloasa a societatii de-a lungul timpului si acumularea acestor datorii uriase.“ Apostu solicita AVAS ca in cazul in care instanta va declara falimentul ARO sa renationalizeze societatea sau sa o revanda unui investitor serios.