Din informatiile primite de Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor de la mai multe organizatii ecologiste, barjele lucreaza la canalul maritim de acces al navelor la gura Canalului Bastroe.

Cat timp au fost intrerupte aceste actiuni, marea a lucrat in favoarea Romaniei, pentru ca zona a colmatat, iar acum Ucraina nu poate trece la faza a doua a proiectului, intrucat trebuie sa sape din nou portiunea respectiva.

Prima etapa a lucrarilor de constructie a canalului de navigatie maritima s-a desfasurat in zona Bratului Bastroe, amplasat pe teritoriul Rezervatiei Biosferei Dunarea, din Ucraina.

Lucrarile care s-au realizat in aceasta faza au fost construirea unui canal maritim de 3,3 km, cu o latime de 100 de metri si cu o adancime de 7,6 metri, si a unui dig de protectie.

Faza a doua, care este prevazuta pentru realizare in perioada 2005-2007, presupune dragarea a 11 praguri pe Bratul Chilia.

Cu toate ca Romania a semnalat organismelor internationale pericolul pe care-l reprezinta construirea Canalului Bastroe, Ucraina nu a luat in seama nici una din criticile care i-au fost adresate.

In luna septembrie va fi rediscutata problema Canalului Bastroe atat la Bucuresti, cat si la Tulcea, in cadrul reuniunii extinse a Comisiei pentru protectia mediului si turism, din cadrul Initiativei Central -Europene.