Piata auto second-hand va reprezenta motorul finantarilor in sistem leasing in urmatorii ani, factorul principal fiind tendinta de reinnoire a parcului auto la termen mai scurt, apreciaza reprezentantii firmelor de leasing.

"Achizitionarea in leasing a autovehiculelor noi va cunoaste o crestere semnificativa, insa nu la fel de rapida ca pana acum, pentru ca piata auto second-hand devine tot mai puternica", spune directorul companiei Capital Leasing, Viorel Nica.

La randul sau, directorul general al companiei Midocar Leasing, Silviu Preoteasa, afirma ca, intr-o piata dezvoltata, vanzarea de autoturisme rulate reprezinta in jur de 80% din numarul autovehiculelor noi comercializate.

"Vanzarile in leasing pentru second-hand au luat amploare deja si estimam ca in urmatorii ani se va inregistra o majorare anuala de aproximativ 30%", apreciaza Octav Dumitrescu, director de marketing al VB Leasing.

Vehiculele second-hand sunt, de obicei, comercializate la o valoare mai mare decat in tarile Uniunii Europene, si acest lucru asigura un avantaj noilor veniti, a afirmat directorul de vanzari al societatii Motoractive, Florentina Taudor.

Reprezentantii firmelor de leasing considera ca finantarea importurilor de masini rulate este temperata totusi de cativa factori, precum dificultatea sau chiar imposibilitatea verificarii provenientei autovehiculelor, dificultatea de a le revalorifica si monitoriza efectuarea reviziilor periodice.