Autoturismul Mitsubishi Pajero, pe care-l folosea Dragos Seuleanu, fostul presedinte director general al Radiodifuziunii Romane, va deveni, in curind, car de transmisiuni radio.

Noul presedinte director general al Radiodifuziunii Romane, Maria Toghina, a considerat ca este cel putin indecent ca un sef, fie el si al SRR, sa aiba la dispozitie o masina de lux pe bani publici, adica de la contribuabili.

Cautind sa vada care sint cauzele pentru care Radio Romania a ajuns intr-o situatie financiara dificila, Maria Toghina a cerut sa vada pe ce s-au cheltuit banii publici.

Cum nu a inteles de ce autoturismele de clasa care ii deserveau pe predecesorii ei nu erau bune si a trebuit cumparat un autoturism de lux, cu performante tehnice de invidiat, Toghina a dispus ca respectivul vehicul sa fie intrebuintat pentru necesitatile imediate ale serviciului de transmisiuni exterioare.

Masura a mai avut un scop: cel reparatoriu. Cum parcul auto era plin, in epoca de trista amintire „Seuleanu“, iar cumpararea unui autoturism pentru presedintele director general ar fi batut la ochi, s-a decis, atunci, achizitionarea luxoasei masini pe „statele“ serviciului de transmisiuni exterioare.

Bun pentru zone accidentate

„Masina memoriala Dragos Seuleanu“, cum i se mai spune printre soferii SRR, va fi folosita mai ales in zonele accidentate si greu accesibile, unde instalatiile de transmisiune erau, uneori, carate cu spinarea tehnicienilor.

„Memoriala Seuleanu“ va avea montate pupitre de mixaj, instalatii de transmisiuni terestre si prin satelit si un generator de energie electrica.

Dragos Seuleanu are dupa ce ofta: a lasat in garajul Radio Romania o mica bijuterie capitonata cu piele si cu dotari de invidiat. Pe linga scaunele incalzite, rabatabile (prin rabatare pot sa se transforme intr-un pat comod!), masina are si o mica combina audio, cu magazie de CD-uri. Adica se pot introduce, deodata, zece CD-uri, ce pot fi rulate si programate asa cum dicteaza utilizatorul.

Capitonarea interiorului este si ea una ca pentru un obraz fin, care, nu-i asa, cu cheltuiala bugetara se tine: lemn de esenta buna si piele fina. Bordul este ceva intre placere si incintare atunci cind il privesti.

Nici nu ai avea altfel cum, din moment ce e are display central multifunctional RV Meter, care indica, pe linga temperatura exterioara, data si ora, si directia fluxului de aer, informatii ale sistemului audio, compas, barometru si altimetru.

Pentru tot felul de necesitati, chiar si pentru multe si nebanuite nebunii, bancheta din al treilea rind, care e, desigur, rabatabila, e ceva mai mult decit atit. E retractabila in portbagaj.

Masina de 30.000 de euro

„Memoriala Seuleanu“ a costat bugetul Radioului public aproximativ 30.000 de euro, conform preturilor afisate de reprezentanta de specialiate pe pagina de Internet. Masina care i-a fost mereu aproape lui Dragos Seuleanu, in mandatul de sef al Radioului, a cistigat nu mai putin de noua editii ale celebrului raliu Paris-Dakar.

Gurile rele sustin ca masina, din cind in cind, era parcata linga domiciliul lui Seuleanu si ca el insusi nu-si putea reprima, uneori, dorinta de a-i struni caii-putere.