Compania finlandeza Nokia a reusit sa preia pozitia de lider si pe piata telefoanelor mobile din generatia a treia (3G), potrivit unui studiu publicat de firma de cercetare de piata Strategy Analytics.

Potrivit studiului citat, desi piata telefoanelor 3G este inca una de mici dimensiuni, doar noua milioane telefoane 3G fiind vandute in intreaga lume in cursul celui de-al doilea trimestru al acestui an, Nokia ocupa deja pozitia de lider, controland 17 procente din aceasta piata.

Acest lucru in ciuda sperantelor altor companii care intentionau sa utilizeze acest segment de piata pentru a evita dominatia firmei finlandeze pe piata telefoniei mobile traditionale.

„Desi Nokia are cota de piata de 17 procente in segmentul 3G, adica doar jumatate din cota sa de piata de 33 de procente pe care o detine la nivel global, acest lucru este o sursa de ingrijorari pentru companiile asiatice care aspirau sa devina lider pe acest sector.

Desi au intrat primele de piata telefoanelor 3G, firme ca NEC (Japonia) si LG (Coreea de Sud) au fost depasite deja de Nokia”, a declarat directorul Strategy Analytics, Chris Ambrosio.

Insa Nokia nu va avea de luptat doar cu firmele asiatice ci si cu grupul american Motorola, care spera ca telefonul V3 Razr va contribui la cresterea cotei sale pe piata telefoanelor 3G.

In plus, Chris Ambrosio a apreciat ca desi primele telefoane 3G au avut un pret ridicat, modelele urmatoare ar putea sa aiba un pret mai mic de 200 de dolari, ceea ce va conduce la cresterea popularitatii lor pe masura extinderii serviciilor de telefonie 3G.