Nokia si Motorola au acoperit aproape 50% din piata, potrivit cotidianului "Herald Tribune". Pe locurile trei si patru se situeaza producatorii Samsung si LG Electronics, care au ocupat 12,8%, respectiv, 6,5% din piata de profil, in crestere fata de anul trecut cu 0,7%, respectiv, 0,4%. Sony Ericsson a scazut la 6,2% din piata telefoanelor mobile, fata de 6,6% cat a inregistrat in 2004.

Nemtii de la Siemens sunt in cadere libera, ajungand la 4,7% in 2005, fata de 6,2% cat aveau in 2004. Siemens va vinde echipamentul sau handset catre BenQ, companie taiwaneza care activeaza in domeniul tehnologiei wireless si componentelor electronice. BenQ va utiliza numele marcii Siemens 5 ani de zile.

In Europa de Vest, vanzarile au crescut cu 9,9%, la un volum de 37,4 de milioane unitati, in timp ce in America de Nord vanzarile au crescut cu 9,4%, fiind achizitionate 35,5 milioane de telefoane mobile. In America Latina, vanzarile au crescut cu 50%, la 25,6 de milioane de telefoane, cele mai mari vanzari fiind inregistrate in Brazilia si Mexic.

In Japonia, s-au achizitionat 10 milioane de telefoane celulare in acest trimestru, fata de 10,6 milioane de unitati vandute in 2004. Pe tot cuprinsul Asiei, cu exceptia Japoniei, vanzarile de celulare au crescut cu 27,5%, fiind cumparate 48,3 de milioane de celulare. Notabila este revenirea companiei Nokia in topul principalilor furnizori de telefoane celulare.

"Este clar ca Nokia este pe drumul cel bun", a afirmat Thor Udenaes, manager la SEB Asset Management din Stockholm. Furnizorii de telefonie mobila "trebuie sa fie prezenti pe pietele noi si in segmentul componentelor pentru celulare, lucru pe care Nokia si Motorola l-au realizat foarte bine", a adaugat Thor Udenaes.