Renumita platforma IBM de mesagerie si colaborare include noi tehnologii destinate imbunatatirii modului de lucru al oamenilor.

Motivata de cresterea de doi digisi si de castigarea a peste 500 de clienti de la competitie in prima jumatate a anului 2005, compania IBM a anuntat o actualizare majora a platformei sale fanion o data cu lansarea Lotus Notes si Domino 7.

Lotus Domino 7 include noi functii de colaborare si utilitare care pot ajuta la imbunatatirea productivitatii administratorilor IT si a dezvoltatorilor de aplicatii din cadrul corporatiilor, dar si imbunatatiri semnificative ale productivitatii pentru a-i ajuta pe utilizatorii Lotus Notes sa lucreze mai eficient.

Cu Lotus Notes si Domino 7, IBM a creat o platforma de colaborare mult imbunatatita proiectata sa raspunda cerintelor, in permanenta evolutie si extindere, a celor ce lucreaza cu informatiile.

Productivitatea utilizatorului final este factor motivant in utilizarea de catre companii a software-ului de colaborare, iar cu Lotus Notes 7 utilizatorii vor beneficia de peste 120 de noi functii care le vor permite sa administreze un volum superior de informatii si sa lucreze mai eficient.

Noi indicatori vizuali pot ajuta utilizatorii sa-si organizeze si sa-si administreze casuta postala prin evidentierea mesajelor cu o inalta prioritate, cat sa diferentieze mesajele destinate unor grupuri de cele directionate catre utilizatori specifici.

Daca PC-ul este inchis, noile functii de memorie permit salvarea si revenirea automata la documentele si aplicatiile deschise, in momentul in care calculatorul este repornit, ceea ce le va furniza utilizatorilor o mobilitate suplimentara, intrucat acestia nu vor mai trebui sa fie ingrijorati de pierderea datelor sau scaderea

productivitatii.

Iar tehnologiile de mesagerie instantanee si semnalare a prezentei, deja integrate in clientul Lotus Notes, au fost extinse pentru intreaga platforma, cuprinzand acum si elemente e-mail si de calendar, facilitand astfel productivitatea si timpii de raspuns prin conectarea instantanee a utilizatorilor cu experti si contacte cheie.

"IBM recunoaste faptul ca utilizatorii au nevoie de mai mult decat un simplu email pentru cerintele lor de colaborare, drept rezultat, IBM a continuat dezvoltarea Lotus Notes si Domino ca o platforma extinsa, construita sa raspunda obiectivelor de afaceri ale unei varietati largi de comunitati corporatiste, incluzand

utilizatorii finali, administratorii IT, dezvoltatorii de aplicatii si directorii financiari," a declarat Ken Bisconti, vicepresedinte pentru linia de afaceri IBM Workplace, Portal si Colaborare.

"Astazi, zeci de mii de clienti se bazeaza pe Lotus Notes si Domino pentru a-i ajuta sa-si dezvolte afacerile, astfel ca am construit Lotus Notes si Domino 7 cu capabilitati care pot creste productivitatea de la nivelul organizational catre cel al lucratorilor individuali cu informatii."

Lotus Notes si Domino 7, o componenta cheie a strategiei IBM Workplace, marcheaza un punct de referinta in planul de dezvoltare IBM pentru familia de produse Lotus.

Clientii au indicat faptul ca un factor critic in momentul selectarii unei platforme software il reprezinta un plan credibil, de dezvoltare pe termen lung al produsului si care nu va necesita achizitia unor pachete software aditionale sau migratii majore pentru realizarea unei actualizari.

IBM isi ajuta clientii sa-si planifice achizitiile si implementarile software prin furnizarea unor noi versiuni Lotus Notes si Domino la fiecare 12-18 luni, simplificand astfel instalarea noilor versiuni de catre clienti.

Drept rezultat, harta clara de lansari de produse a IBM si lansarea unor noi si consistente tehnologii Lotus Notes si Domino i-au determinat pe mai mult de 90% dintre clienti sa lucreze cu cea mai recenta versiune a produsului, o rata fara precedent de adoptare a unui produs in industria software.

"Atunci cand am evaluat o noua platforma pentru a ne inlocui deja invechitul mediu Microsoft Exchange 5.

5, unul dintre cele mai importante elemente luate in calcul a fost viabilitatea pe termen lung a produsului," a declarat Jim Tieri, Director pentru Tehnologia Informatiei la Holland Company, o companie producatoare de elemente pentru calea ferata cu sediul in Illinois, SUA.

"Planificasem sa cream aplicatii utilizand noua platforma, si nu am fost nevoiti sa rescriem aplicatiile la fiecare doi ani pentru a ne mentine la curent cu actualizarile. Lotus Notes ne-a tinut departe de situatii in care sa fim nevoiti sa actionam dupa mentalitatea arunca si inlocuieste."

Functiile server si de dezvoltare a aplicatiilor ajuta clientii sa creasca eficienta, si sa mentina sub control costurile.

Pe langa cresterea functionalitatii pentru utilizatorii finali, Lotus Notes si Domino 7 extind suprematia IBM in furnizarea de utilitare si functii administratorilor IT si dezvoltatorilor de aplicatii, care pot optimiza valoarea platformei Lotus Notes si Domino, exploatand la maximum abilitatile si investitiile

existente.

Lotus 7 include de asemenea noi utilitare pentru dezvoltatorii de aplicatii.

Potrivit reactiilor transmise de clienti, peste 65% dintre clientii IBM construiesc un numar mai mai mare sau egal de aplicatii bazate pe Lotus Domino fata de anul trecut, iar numarul este estimat sa creasca o data cu capabilitatile imbunatatite ale Lotus Domino 7.

Acesti clienti au indicat nevoia de a-si proteja investitia in aplicatiile bazate pe Lotus Domino pe masura ce acestia adopta arhitecturi orientate spre serviciile web.

Pentru a raspunde acestei solicitari, IBM a actualizat setul de instrumente al Lotus Domino 7 pentru a extinde acoperirea aplicatiilor Lotus Domino, protejand in acelasi timp investitia clientilor in aplicatiile bazate pe Lotus Domino.

Spre exemplu, un nou element de proiectare a serviciilor web le permite dezvoltatorilor sa utilizeze Lotus Domino ca o gazda pentru serviciile web, oferindu-le clientilor beneficiile extinderii utilizarii aplicatiilor Lotus Domino, ca niste servicii web deschise, bazate pe standarde.

In plus, Lotus Notes si Domino 7 furnizeaza, de asemenea, dezvoltatorilor optiunea de a utiliza fie functiile traditionale NSF de stocare, fie IBM DB2, ca fundatie pentru aplicatiile noi sau existente.

Aceasta noua capabilitate le ofera dezvoltatorilor optiunea de a exploata un SQL (Structured Query Language) cu standarde deschise si sa aleaga tehnologia care este cea mai potrivita pentru abilitatile lor si cerintele de afaceri.

Noile unelte de administrare IT pot creste performanta si scalabilitatea ajutand in acelasi timp la reducerea costurilor.

Ca urmare a testelor de performanta efectuate intern, IBM estimeaza ca aceasta editie va permite unui numar semnificativ de clienti sa ruleze cu pana la 50% mai multi clienti per server, solicitand astfel cu pana la 25% mai putin capacitatea de calcul a procesorului, pentru un numar egal de solicitari.

In plus, noile utilitare autonome de monitorizare sii includerea tehnologiei Tivoli Analyzer pot determina reduceri ale cheltuielilor facute de catre clienti prin alertarea automata a administratorilor asupra potentialelor probleme de performanta inainte ca erorile sa se produca, ajutand administratorii sa maximizeze utilizarea resurselor IT

si sa evite costisitoarele erori ale serverelor si oprirea acestora.