Circa 25.000 de persoane - milionari sau persoane pe cale sa ajunga la acest statut - sunt asteptate sa participe, pana la 28 septembrie, la Targul milionarilor, eveniment organizat la centrul expozitional Crocus-Expo din Moscova, si sa achizitioneze produsele de lux expuse, relateaza Mediafax.

Barbati in costume de lux si femei imbracate in rochii de seara si purtand diamante au vizitat pana acum expozitia de unde pot achizitiona produse fabricate de marcile de lux, elicoptere si case, cai pur-sange si antichitati, bijuterii, blanuri si iahturi.

Targul milionarilor, eveniment organizat pentru prima oara la Amsterdam, in urma cu trei ani, a inceput sambata seara la Moscova, intr-o atmosfera orbitoare si printr-un concert al cantaretului britanic Bryan Ferry. O suta de marci de lux, rusesti si internationale, sunt prezente la targ.

Programul evenimentului include prezentari de moda, testari de masini, show-uri culinare, dansuri tiganesti si concerte rock. "Invitatii se afla intr-o lume feerica. Este o combinatie intre un centru comercial si Disneyland", a apreciat Ives Gijrath, fondatorul targului. "Obiectivul principal al evenimentului este sa vanda.

Pentru clienti, este o oportunitate excelenta sa gaseasca sub acelasi acoperis avioane, iahturi, cai si alte obiecte de lux", a explicat directoarea targului, Bettina von Schlippe. In fata anumitor standuri sunt prezente vedete care plutesc printre invitati in fumul de tigara si clinchetul paharelor de sampanie.

Expozitia vanitatilor

Celebrul jucator rus de hochei Pavel Bourč, unul dintre putinii invitati imbracati in blugi si tricou, discuta cu prietenii in fata unui Mercedes nou. "Sa cumperi ceva la Targul milionarilor? De ce nu? Exista obiecte foarte frumoase aici. In plus, multi oameni din Rusia pot acum sa isi permita sa le cumpere", a spus el.

"Tot ceea ce se face pentru clientela VIP de la Moscova este peste nivelul a ceea ce se face in alte parti", a declarat omul de afaceri belgian Alexandre Poelmans, impresionat de dimensiunile evenimentului.

Pentru majoritatea participantilor, targul este o "toussovka" (serata mondena) unde fiecare, vanzator sau client, vrea sa le arate celorlalti succesul pe care il are si sa isi etaleze bogatia. "Este un targ al vanitatilor. Am cheltuit aproape 15 mii de euro doar pentru a construi standul, insa nu ne asteptam sa castigam nici un contract serios.

Participam la targ pentru a ne mentine imaginea", a marturisit unul dintre participanti. "Sunt prezenti doar milionari aici. Toata aceasta lume care ia parte la targ arata ca exista un interes crescut pentru produsele de lux in Rusia", a declarat Alexei Liakhov, reprezentantul in Rusia al fabricantului de portelan Wedgwood.

Liakhov spera sa vanda o copie a unui serviciu de cafea care i-a apartinut imparatesei ruse Ecaterina a II-a. Biletul de intrare la targ a costat 5500 de ruble (200 de dolari) in seara deschiderii si 1000 de ruble pentru celelalte zile.