Rebrandingul Connex va insemna pentru piata publicitatii, chiar si pe termen scurt, o crestere importanta. Este vorba atit despre sumele investite de Vodafone pentru a comunica noul nume, cit si despre incercarea Orange de a se mentine pe pozitia de lider.

Intentia Vodafone de a rebrendui Connex va aduce pe piata publicitatii, cel putin pe termen scurt, o crestere importanta. Printre principalii cistigatori se vor numara atit vinzatorii de spatii publicitare, cit si agentiile de publicitate sau chiar si cele de branding care vor fi angajate sa duca pina la capat transformarea treptata a Connex-ului in Vodafone.

„Rebrenduirea Connex in Vodafone, ca rebrenduirea oricarei marci nu poate sa schimbe piata in totalitatea sa. Este adevarat, compania ar putea aloca in aceasta perioada bugete cu 10-15% mai mari decit in mod normal, dar cresterea va fi pe contul lor, nu in intreaga piata", este de parere Adrian Dura, presedintele Asociatiei Romane a Agentiilor de Publicitate (RAAA).

Piata publicitatii a fost estimata pentru anul trecut la aproximativ 200 de milioane de euro, iar pentru anul acesta, reprezentantii RAAA mizeaza pe o crestere neta de 20-25%.

Orange e pe pozitie

Este posibil insa ca o campanie puternica din partea Connex sa insemne si o crestere a bugetelor de publicitate alocate de Orange, principalul competitor al Connex. „Rebrandigul Connex-Vodafone va duce la cresterea competitivitatii deja existente pe piata romaneasca si va stimula dezvoltarea unor noi produse si servicii.

Aceasta achizitie a fost anticipata cu mult timp in urma, iar Orange a tinut seama de aceasta posibila schimbare in elaborarea strategiei sale pentru Romania. Orange este lider de piata in Romania datorita unei strategii care urmareste dezvoltarea unei relatii pe termen lung cu clientii prin oferte flexibile si personalizare si lansarea in permanenta de produse si servicii.

In viitor intentionam sa continuam consolidarea pozitiei de lider pe piata romaneasca de telecomunicatii", ne-au declarat reprezentantii Orange.

Pentru moment, oficialii Connex sustin ca nu pot face publice informatiile referitoare la strategia de comunicare a companiei. Singurele elemente oficiale, anuntate de Arun Sarin, presedintele Vodafone se refera la faptul ca o perioada va exista un dual-brand Connex-Vodafone, urmind ca ulterior brandul Vodafone sa fie cel dominant.

Batalia intre agentii

Contul Connex apartine agentiei de publicitate McCann Erickson. Contul Vodafone este detinut insa de catre Walter Thompson Co, reprezentata in Romania de Scala Thompson, ceea ce face posibila o schimbare de agentii. Aceasta in conditiile in care, in mod obisnuit, atunci cind un brand international preia unul local, se respecta contractul international si in ceea ce priveste marca preluata.

Decizia depinde insa, bineinteles, si de strategia clientului, in cazul acesta Vodafone.