Aston Martin, Rolls Royce, Audi Q7, Porsche Carrera 4S, Volkswagen Golf R32, Bentley Continental Flying Spur, Lamborghini Gallardo Special Edition si Alfa Romeo 159. Nu sunt vedetele salonului auto de la Geneva, ci ale SIAB 2005 (Salonul International Auto Bucuresti), care se desfasoara, incepand de astazi, la Romaero.

Foarte multe modele noi, mai ales din domeniul de lux si sport vor fi expuse, cu acest prilej, in premiera in Romania. Presedintele Asociatiei Importatorilor si Producatorilor de Autovehicule, Brent Valmar, a remarcat ca de la primul salon auto desfasurat la Bucuresti au trecut 12 ani.

"Aceasta este cea de-a cincea editie internationala a salonului si este cuprinsa in calendarul Organizatiei Internationale a Constructorilor de Autovehicule (OICA). Ne bucuram sa avem 180 de expozanti, din care 80 sunt noi", a sustinut Valmar. La editia din acest an a SIAB sunt asteptati mai mult de un sfert de milion de vizitatori.

Premierul Calin Popescu Tariceanu, care a participat la deschiderea oficiala a SIAB 2005, si-a amintit ca a fost importator de autovehicule Citroen. "Noi care am avut o mica contributie la dezvoltarea sectorului auto din Romania ne bucuram sa participam la aceasta deschidere", a declarat primul-ministru".

De altfel, standul Citroen a fost cel la care Tariceanu a zabovit cel mai mult, urcandu-se in noile modele ale acestei marci prezente la SIAB. "Sectorul auto a avut suisuri si coborasuri in acesti ani. Dar din 1998, de cand Renault a preluat Dacia, asistam la un proces de crestere. Pe langa Renault care a salvat o uzina nerentabila, in Romania au intrat si producatori de componente auto.

Investitiile in domeniu au atins 2,5-3 miliarde de euro. Salariile in domeniu sunt bine platite. Industria auto este cea mai buna locomotiva pentru dezvoltarea economica in lume", a spus Tariceanu.

Premierul s-a declarat si el nemultumit de locatia aleasa pentru salon (Romaero), dupa ce APIA a declarat ca este ultima editie organizata aici. "Poate vom reusi cu Camera de Comert sa facem un alt centru expozitional", a spus Tariceanu.

Firma Davisoft va prezenta la SIAB o aplicatie software pentru gestiunea completa a activitatii de inchirieri de automobile. Aceasta se adreseaza concesionarilor de automobile, bancilor si societatilor de leasing, precum si firmelor de inchirieri auto. Organizatorul salonului, AMC APIA EXPO, va pune anul acesta la dispozitia publicului o serie de facilitati in premiera.

Pe langa pista de incercare cu o lungime de 1,2 km pe linie dreapta pe care automobilistii vor putea testa performantele vehiculelor.

Renault

Renault Romania va aduce in premiera pentru piata romaneasca noul Clio III, dar si o masina de Formula 1, prezentate alaturi de modelele Megane Coupe Sport, Megane Coupe Cabriolet, Modus si Laguna. Noutatile standului Nissan sunt autoturismul de clasa mini, Micra C

Toyota Romania va aduce la SIAB modelele Yaris (clasa mica), Corolla, modelul de clasa medie Avensis (cu un nou motor Diesel de 2,2 litri si 150 CP), SUV-urile Land Cruiser si RAV4 si monovolumul Corolla Verso.

Volvo

La standul Volvo a fost prezentat publicului romanesc, la numai doua saptamani de la targul de la Frankfurt, cupeul cabriolet Volvo C70. De remarcat ca Lucian Mandruta, Andreea Esca si sotul sau Alexandru Eram au facut reclama acestui model.

Hummer

La targ mai este prezent modelul Hummer H3. Acesta are dimensiunile apropiate de cele europene si un pret de 43.000 de euro, cu 12.000 mai mic decat pretul H2.

Peugeot

Peugeot prezinta, in premiera pentru Romania, modelul 407 Coupe care va fi comercializat incepand cu luna ianuarie in tara noastra. Mai este prezent si noul Peugeot 1007, primul cu denumire compusa din patru cifre si deschidere laterala prin intermediul unei usi glisante. Ceea ce parea o imposibilitate anii trecuti, a reusit sa realizeze Peugeot.

Este vorba de un Diesel de putere mica pentru modelul 206 Coupe. Peugeot ofera pe durata salonului reduceri de peste 5% la modelele sale.

Kia

Tot de la Frankfurt a venit direct in Romania, la standul Kia, limuzina Magensis. Aceasta masina se adreseaza segmentului executiv, adica managerilor de companii. Lansarea comerciala va avea loc in ianuarie, cand va fi prezent pe piata atat modelul pe benzina, cat si cel pe motorina. La sfarsitul anului viitor, Kia va lansa primul model construit in Europa (Slovacia).

Modelul are avantajul ca va scapa de taxele vamale impuse masinilor construite in afara UE.

Citroen

Citroen este prezent cu noile modele C1 si C6. Despre C1 cei de la Citroen afirma ca este un model adresat celor "pentru care pretul conteaza". Cu toate acestea, modelul nu a facut rabat de la siguranta, cum au facut cei de la Dacia pentru piata romanesca, adica are ABS si doua airbaguri (norme obligatorii in Uniunea Europena).

Dacia

Dacia este prezenta la SIAB 2005 cu trei standuri proprii, de automobile, de vehicule utilitare si de piese de schimb. Oficialii Dacia au anuntat ca in primavara anului viitor va fi scos pe piata modelul Logan pe benzina de 107 CP. Tot anul viitor, dar in toamna, va aparea Loganul break, iar furgoneta va fi dsiponibila incepand cu prima parte a anului 2007.

Compania Dacia a vandut, in primele noua luni, aproximativ 112.000 automobile, din care 27.000 la export, a anuntat directorul general al Dacia, Francois Fourmont, cu prilejul SIAB 2005. Pe piata romaneasca au fost vandute 85.000 de automobile Dacia, din care 64.000 de modele Logan, iar la export au fost comandate 40.000 de Dacia Logan, din care au fost livrate 27.000.

In Franta, peste 10.000 de clienti au comandat modele Dacia Logan, iar in Europa Centrala si Turcia, Dacia a ajuns sa detina o cota de piata de 2%. In prezent, Logan este comercializat in 29 de tari, iar pana la sfarsitul lui 2005 va fi lansat pe alte 13 piete externe.

In intreaga lume exista 1.200 de concesionari Dacia, iar modelul Logan este produs si in alte trei locatii - Rusia, Maroc, Columbia, catre care Dacia va livra in acest an componente pentru 35.000 de masini.

Anul viitor, productia modelului Logan va demara si in Iran, va urma India si apoi, in 2007, Brazilia, Dacia urmand sa livreze catre centrele externe de productie colectii de componente si piese pentru 150.000 de masini. In prezent achizitiile de la furnizori sunt asigurate in proportie de 60% de pe piata autohtona, pondere care va ajunge la 80% in urmatorii trei ani.

In 2005, Dacia va produce 175.000 de automobile, iar anul viitor 220.000 de masini, in 2007 urmand ca productia sa ajunga la 235.000 de masini. Dupa ce-au facut concedieri masive la uzina din Pitesti, cererea mare i-a determinat pe cei de la Dacia sa anunte ca vor angaja, in urmatorii trei ani, 1.000 de muncitori si 500 de ingineri.

General Motors

La standul General Motors sunt prezentate atat modelele Opel, cat si Chevrolet. Opel Vectra a suferit un face-lift (operatie estetica) si, desi la prima vedere pare asemanator cu predecesorul sau, nu mai putin de 3.000 de repere au fost modificate. Au aparut noi motorizari: pe benzina de 184 CP si pe motorina de 100 CP. Monovolumul Zafira se prezinta intr-o noua forma.

Acest monovolum a avut vanzari de peste 1 milion de exemplare pana in prezent. Motorizarile sale acopera o plaja de la 100 la 230 CP. Chevrolet se prezinta cu o noutate: Aveo. Este modelul care va inlocui din primul trimestru al anului viitor modelul Kalos cu 4 usi. Noul Sedan are dimensiuni diferite de Kalos si a fost conceput de GM DAT.

Kalos v-a fi fabricat doar in versiunea cu 5 usi (fara portbagaj). Motorizarile noului Aveo vor ramane aceleasi ca la Kalos, de 74 si 94 CP. Deocamdata, un Diesel nu este posibil. GM DAT va introduce, de anul viitor, Diesel-uri de mare putere, care vor fi folosite pe limuzine si nu pe masini obisnuite.

Brent Valmar, Porsche Romania: "Avem cea mai puternica prezenta"

Volkswagen Touareg, una din vedetele salonului.

Standul Porsche Romania de la SIAB 2005 este impresionant. Nu stii la ce sa te uiti mai intai, la automobilele luxoase si stralucitoare de-a dreptul sau la frumoasele animatoare care se invart in jurul minunilor tehnicii.

Reprezentantii firmelor de autoturisme care fac parte din concernul german - Volkswagen, Seat, Audi, Skoda, Porsche - au prezentat, la conferinta de presa, modelele principale expuse la standul Porsche Romania. La finalul prezentarii, am stat de vorba cu dl Brent Valmar, director general al Porsche Romania.

Domnule Valmar, ce aduce nou Porsche Romania la editia SIAB 2005?

Cu 2.919 metri patrati suprafata expunere la interior, cu un spatiu suplimentar la exterior pentru Volkswagen vehicule comerciale si cu 63 de exponate, pot sa afirm fara sa ma insel ca avem cea mai puternica prezenta la SIAB. In afara de asta, fiecare marca are premiere, premiere nationale sau avanpremiere in Romania.

La Volkswagen pot sa vorbesc despre Passat Variant, la Skoda este Octavia RS si conceptul Yeti, la Audi este RS 4 si desigur Q7, care abia a fost prezentat. Am inceput deja vanzarile, o sa livram primele masini in primavara anului viitor, concomitent in Europa si Germania. La fel la Porsche avem o masina de mare exceptie, Carrera GT - 612 CP, 350km/h viteza maxima.

Avem noul lansat Porsche Cayman, avem la marca Seat - autoemocion, cum spun ei - modelul Leon, a carui lansare o facem astazi (n.red. Ieri) in Romania. Nu in ultimul rand as dori sa pomenesc la standul Volkswagen doua masini de exceptie. Este vorba de Tuaregul in versiunea de echipare de varf, cu 12 cilindri, 450 CP, si Golful RS 32, cu o putere a motorului de 250 CP.

Cam astea sunt, trebuie ca lumea sa-si faca timp si sa se uite la toate detaliile, la toate amanuntele pe care noi le punem la dispozitie.

La ce nivel al vanzarilor va asteptati in perioada salonului si dupa aceea?

E prima zi, nici nu cred ca mai este cazul sa ne gandim ca Salonul International Auto este un punct de vanzare. Este in primul rand, si va ramane, cred eu, un punct de informare. Este un loc la care clientul poate sa vina sa se documenteze, si romanul este un client documentat, sa aleaga, sa reflecteze si apoi se duce la locatia fiecarui dealer si plateste.