Noul sistem, ce poate reduce severitatea ranilor cauzate de coliziunile frontale, va fi montat pe noua motocicleta Gold Wing, programata sa fie lansata in Europa la mijlocul anului 2006.

Sistemul Airbag al motocicletei este reprezentat de modulul airbag, alcatuit din: airbag-ul propriu-zis si un dispozitiv pirotehnic; senzorii de impact care monitorizeaza schimbarile in acceleratie si un ECU, care efectueaza calcule pentru a detemina momentul coliziunii.

Cand are loc un impact frontal sever, cei patru senzori de impact montati pe furca masoara schimbarea in intensitate a acceleratiei, cauzata de impact, si transmit aceste informatii la ECU. Acest component determina probabilitatea unei coliziuni si daca este necesar sa declanseze airbag-ul.

Daca informatiile generate de ECU indica deschiderea air-bag-ului, ECU trimite un semnal electronic la dispozitivul pirotehnic, iar acesta raspunde instantaneu prin deschiderea airbag-ului. Activandu-se imediat dupa impact, airbag-ul poate absorbi o parte din energia frontala a motociclistului, reducand viteza la care motociclistul ar putea fi proiectat de pe vehicul.

Deasemenea contribuie substantial la reducerea ranilor pe care motociclistul le poate avea in urma impacului cu asfaltul sau cu alte vehicule.

Prin realizarea unor teste de impact la Real World Crash Test Facility, prin aplicarea unor tehnologii de stimulare pe computer si datorita pozitiei de lider in realizarea testelor de impact cu manechine, pentru motociclete, Honda a adunat si analizat o gama larga de date legate de comportamentului motociclistilor in timpul coliziunilor.

Honda a utilizat si experienta castigata in domeniul autoturismelor in ceea ce priveste airbag-urile si a aplicat toate aceste cunostinte in dezvoltarea Sistemului Airbag pentru Motociclete.

Principalele componente ale Sistemului Airbag pentru motociclete

• Modulul Airbag - pozitionat in fata motociclistului, contine airbag-ul propriu-zis si dispozitivul pirotehnic.

• ECU - pozitionat in dreapta modulului, analizeaza semnalele primite de la senzorii de impact si determina daca este necesara sau nu activarea airbag-ului.

• Patru senzori de impcat - atasati pe ambele parti ale furcii, au rolul de a detecta schimbari in acceleratie cauzate de impacul frontal.

Functii ale principalelor componente

Modulul airbag cuprinde airbag-ul si dispozitivul pirotehnic Dispozitivul pirotehnic primeste un semnal electronic de la ECU, care ii comanda eliberarea gazului nitrogen pentru activarea airbag-ului.Airbag-ul incepe sa se umfle eliberand presiune asupra capacului de pe modul si il forteaza sa se deschida.

Marimea si forma airbag-ului, maniera in care este atasat de motocicleta printr-un mecanism de prindere special si functia de dezactivare contribuie toate la maximizarea eficientei cu care sistemul absoarbe energia kinetica a motociclistului, ajutand la controlul vitezei cu care motociclistul poate fi aruncat in fata vehiculului si reducand severitatea ranilor.

• Intre momentul in care un impact este identificat ca o posibila coliziune si momentul activarii airbag-ului trec numai 0.060 secunde. (coliziune laterala cu un vehicul stationat la 50 km/h, conform testelor Honda)

ECU

Calculatorul monitorizeaza permanent datele primite de la senzorii de impact si, prin comparatia acestor date cu datele standard ale vehiculelor, determina daca este sau nu necesar sa activeze airbag-ul.

Datele primite de la fiecare senzor sunt individual evaluate si daca este necesar sa se devieze de la standardul de progamare din motive de siguranta, un semnal electronic este trimis catre dispozitivul pirotehnic.

Senzorii de impact

Senzorii de impact ce monitorizeaza schimbarile in acceleratie sunt atasati pe furca pentru a opimiza repiditatea raspunsului.Nu este nevoie de nici o modificare in structura motocicletei.Pentru a opimiza acuratetea detectarii posibilitatii de impact, motocicleta este dotata cu patru astfel de senzorii, doi pe fiecare parte a furcii.