Cea de-a sasea editie a SIAB s-ar putea muta de la Romaero la Romexpo. In plus, un spatiu mai mare ar urma sa atraga la salonul din 2007 si cele zece marci pe care holdingul Tiriac Auto le importa in Romania.

Dupacinci editi consecutive gazduite de complexul Romaero Baneasa, organizatorii Salonului International de Automobile Bucuresti (SIAB) ar putea opta pentru o alta locatie. Posibila schimbare e motivata prin necesitatea obtinerii unui spatiu mai mare, care sa acopere nevoile tuturor expozantilor.

„Ne gindim serios la identificarea unei alte locatii, fie ea si Romexpo," a spus Brent Valmar, presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

In prezent, suprafata expozitionala a SIAB este de peste 40.000 de metri patrati, cu 20% mai mult decit la editia precedenta de acum doi ani.

Tiriac vrea 10% din SIAB

Holdingul Tiriac Auto nu a fost prezent nici la cea de-a cincea editie a Salonului de la Bucuresti, invocind lipsa spatiului pentru a-si expune modelele.

„Cu toate eforturile comune ale Tiriac Auto si ale AMC APIA Expo (organizatorul SIAB n.r.), nu am reusit sa obtinem decit un spatiu de 2.500 de metri patrati. Aveam nevoie de cel putin 3.700 de metri patrati," a declarat Adriana Ichim, directorul executiv al companiei.

In privinta participarii la SIAB 2007, Ichim a spus ca se afla in discutii cu organizatorii pentru gasirea unei solutii.

Presedintele APIA a sustinut ieri ca urmatoarea editie a SIAB va avea o participare si mai larga decit in acest an „si prin participarea grupului Tiriac".

Mercedes, Smart, Chrysler, Jeep, Mitsubishi, Land Rover, Jaguar, Ford, Mazda si Hyunday sint marcile pe care grupul Tiriac le reprezinta in Romania.

Un sfert de milion de vizitatori

Organizatorii SIAB estimeaza ca numarul vizitatorilor de la SIAB 2005 va ajunge la 250.000, ceea ce ar insemna o crestere de 25% peste nivelul record raportat in 2003. Salonul isi va inchide portile duminica.

Potrivit lui Thierry Hesse, presedintele AMC Promotion, 10% din bilete au fost vindute prin cele peste 200 de centre RATB.

La cea de-a cincea editie a Salonului de la Bucuresti au fost prezentate peste 40 de modele noi si, in premiera pentru Romania, cinci noi producatori de autovehicule de lux. Printre nou-veniti se numara Aston Martin, Hummer, Lexus, Infinity si Rolls-Royce.

Aceste nume se adauga celorlalti producatori de lux, prezenti si la editia precedenta: Porsche, Maserati, Lamborghini si Bentley. O alta noutate a SIAB 2005 consta in posibilitatea oferita vizitatorilor de a efectua drive teste cu 30 de modele din 10 marci de automobile, pe o pista lunga de 1,2 kilometri.

Salonul Auto de la Bucuresti este organizat o data la doi ani, imediat dupa desfasurarea celui de la Frankfurt, Germania. Presedintele APIA a sustinut ca SIAB nu se poate desfasura o data pe an, din motive financiare, dar si pentru a pastra interesul ridicat al clientilor. Numai investitia intr-un stand care se ridica la nivel international depaseste 100.000 de euro, a adaugat Valmar.

Toate celelalte saloane auto se desfasoara tot o data la doi ani, exceptie facind cele de la Geneva si Detroit.