Cele mai recente cifre date publicitatii de catre Initiative Media ascund o realitate extrem de placuta: cea mai mare crestere a unui canal media din intreaga Europa este publicitatea online din Romania.

Procentul de 75% crestere in 2005 fata de 2004 a Internet advertisingului in Romania, potrivit previziunilor specialistilor, surclaseaza toate celelalte rate de crestere din domeniul publicitatii la nivel european.

Cresterea incasarilor din publicitate este o consecinta fireasca a cresterii atat a numarului de netizeni (Romania numarand in prezent aproximativ 5 milioane utilizatori Internet, adica 1,8% din netizenii din Europa), cat si a infrastructurii Internetului in Romania.

La acestea am mai aduga noi si cresterea calitatii site-urilor web din Romania prin investitiile in furnizarea de content de valoare pentru utilizatorii romani.

Totusi, share-ul Internetului din totalul bugetelor din totalul cheltuilelilor cu publicitatea este inca mic, apropiat de 1%, in vreme ce campionii absoluti la share-ul de media pe Internet sunt SUA cu 7,5% respectiv Marea Britanie cu 6.2%.