AGEIA PhysX multi-PPU

Un oficial al companiei AGEIA a afirmat faptul ca chip-urile de procesare fizica vor putea lucra si in paralel, performanta crescand intr-un mod similar cresterii prin intermediul tehnologiilor SLI sau CrossFire.

Nu s-a precizat insa numarul de unitati ce vor putea lucra in paralel dar, oricum, vestea este imbucuratoare intrucat performantele unui singur PPU la un moment dat ar putea fi insuficiente pentru desfasurarea in voie a jocurilor de ultima ora.

Scenarii (mai mult sau mai putin apocaliptice) se pot crea cu usurinta, deocamdata remarcam probabila aparitie pe piata in urmatoarele luni a chip-urilor PhysX, preturile fiind situate intre 250 si 300 de dolari.

Mai ramane sa aflam cum le vom putea folosi. Patch-uri pentru actualele jocuri care sa profite de unitatile de procesare fizica? Putin probabil, aici nu avem nevoie de o simpla recompilare, ci de reproiectarea jocurilor prin rescrierea engine-ului.

Pentium M Yonah va consuma mai mult

Daca platforma Centrino si-a format un renume prin procesoarele Pentium M care se lauda cu un consum extrem de redus la performante ridicate, noul procesor mobil cu nume de cod Yonah, ce va incorpora doua nuclee, ar putea consuma mult mai mult decat predecesorii sai.

Se pare ca vor exista mai multe clase: E, T, L si U. Prima va avea ca tinta sistemele de tip desktop replacement, dorindu-si sa satisfaca si nevoile gamer-ilor; consum: 50W. Seria T va fi destinata pietei mainstream, consumul fiind cuprins intre 25 si 49W, in functie de model.

Ultimele doua clase vor constitui solutiile discrete, consumul fiind limitat la 24W, respectiv 14W, insa nici performanta nu se va ridica la standarde foarte ridicate.

Yonah va fi produs in tehnologia de 65 nm, urmand sa fie comercializat incepand cu primul trimestru al anului viitor. El va atinge 2.17 GHz la un bus de 667 MHz.