In spatele luptei pentru titlul mondial al constructorilor, Marele Premiu al Chinei, disputat ieri, la Shanghai, a reprezentat finalul unei ere in Formula 1. O perioada in care micii manufacturieri au reusit sa coexiste alaturi de mari constructori de automobile, iar Marele Circ capatase alura unei intreceri cu doua viteze.

In fata cresterii exponentiale a bugetelor implicate, echipele independente au capotat si, astfel, nume precum Sauber, Minardi si Jordan constituie, de ieri incepind, doar subiect de analiza pentru amatorii de statistici si de istorie. Elvetianul Peter Sauber, bunaoara, s-a plimbat aseara prin paddock pentru ultima data in calitate de patron de echipa.

Sponsorul principal al echipei din Hinwil, grupul bancar Credit Suisse, a organizat joi, 13 octombrie, o petrecere de adio in centrul istoric al Shanghai-ului, in memoria celor 13 ani de cariera petrecuti de Sauber in F1. Bernie Ecclestone si Max Mosley au participat la evenimentul "Moments in time" (n.r. - Momente in timp) si Jean Todt a tinut un discurs omagial.

"Sa va spun este fantastic si dificil deopotriva. Cu toate acestea, in ultimii zece ani am avut parte de o multime de situatii dificile, astfel incit sint increzator ca ma voi descurca si acum", a multumit batrinul Sauber, vizibil emotionat de momentul implinirii a 62 de ani, dintre care 36 petrecuti in motorsport.

O aniversare trista, de care - spre exemplu - n-a avut parte Paul Stoddart, boss-ul celor de la Minardi. Australianul si-a vindut echipa celor de la Red Bull, care vor deveni proprietari in acte ai noului team botezat Toro Rosso cu incepere de la 1 noiembrie.

"Nu-l putem lasa sa plece. Vom gasi noi o slujba si pentru el, nu-i asa?", a declarat ironic Bernie Ecclestone, vizavi de plecare lui Stoddart, cu care a avut numeroase conflicte de-a lungul celor cinci ani petrecuti de acesta la Minardi. Stoddart a anuntat ca se va reprofila in campionatul australian de turisme V8 Supercars, insa intentioneaza sa revina in F1 dupa doi ani.

Autor: Razvan Codorean, Alexandru Cocu