Compania Volshebnyi Krai, parte a grupului Aston, a anuntat, luni, ca va investi sase milioane de dolari intr-un proiect care sa atraga maximum de profituri, ca urmare a cresterii cererii de ulei de floarea soarelui, inregistrata pe pietele din Rusia si in tarile din Comunitatea Statelor Independente (CSI).

Potrivit publicatiei on line CEE-foodindustry.com, Volshebnyi Krai va investi in promovarea marcii Zateya, astfel incat pana la sfarsitul anului 2006, cota de piata a companiei, in Rusia, sa ajunga la 4%.

In ultimele doua luni, compania si-a suplimentat livrarile marcii Zateya, catre tari precum Belarus, Georgia si Kazakhstan, cu mai mult de 3,5 milioane de sticle. Planurile de dezvoltare ale companiei tintesc si celelalte tari din CSI.

Numai in Rusia, potentialul pietei de ulei de floarea soarelui este foarte mare, estimarile aratand o crestere de 10-12 procente pe an. Rusia este considerata o tinta atractiva de catre marile companii producatoare de ulei de floarea soarelui, nume precum Cargill, Louis Dreyfus si Glencore International, fiind interesate de aceasta zona.

Compania Cargill este prezenta pe piata din Romania din anul 1996, cu achizitii precum Comcereal si Olpo Podari (detine marca " Untdelemn de la Bunica "). Potrivit PS&D Database, Romania este a opta piata din lume la productia de seminte de floarea soarelui, cu 926.000 tone de seminte anual.

Potrivit companiei de consultanta, Business Analitica, anul trecut, productia de ulei de floarea soarelui din Rusia a ajuns la 830.000 de tone (780 milioane de sticle). Cei mai mari competitori locali sunt Yug Rusi (cu o cota de piata de 18–20%), Valuisk EDI ( cu o cota de piata de 9–10%) si Bunge (10%).