Companiile care testeaza siguranta masinilor au punctat gradul de siguranta la impactul frontal pentru Ford Freestar si Mazda MPV. Acestea au primit un punctaj minim. Unul dintre dezavantaje a fost faptul ca aceste minivan-uri nu sunt dotate cu airbag-uri laterale.

Aceste airbag-uri sunt optionale si costa cateva sute de dolari, atat pentru Freestar cat si pentru MPV. Fabricantul rival de masini a inclus deja airbag-uri la in minivan-urile sale. Modelele Freestar si MPV, fara airbag-uri laterale au primit un punctaj mic si la testele facute de Institutul pentru Siguranta pe Autostrazi.

Punctajul maxim a fost obtinut de modelele 2006 Toyota Siena, Nissan Quest si Honda Odyssey. Purtatorul de cuvant al Institutului pentru siguranta pe autostrazi a declarat ca aceste modele au excelat in protejarea pasagerilor la impacturile laterale in intersectii.

„Fabricantii de automobile ar trebui sa urmeze exemplul dat de Honda, Nissan si Toyota in fabricarea de airbag-uri care sa protejeze partea superioara a corpului la impactul lateral. Acest echipament de protectie extrem de important pentru pasageri nu ar trebui sa fie optional", a declarat Adrian Lund, director de operare la Institutul pentru Siguranta pe Autostrazi.

Modelul Freestar a fost echipat cu intreg setul de airbag-uri pentru cele trei randuri de scaune pentru pasageri si a primit al doilea punctaj dupa cel maxim. Mazda a decis sa nu opteze pentru testul cu airbag-uri optionale montate in portierele laterale. Modelele Sienna, Quest si Odyssey sunt dotate cu airbag-uri laterale menite sa protejeze capul soferului. Vehiculele sunt proiectate in asa fel incat sa reziste la torsiunea interioara.

Purtatorul de cuvant Ford a declarat ca pachetul complet de airbag-uri laterale pentru cele trei randuri de pasageri costa 695$ pentru varianta Freestar. Pentru Mazda pachetul de airbag-uri si control de torsiune costa 400$. Modelul Mazda MPV ES are in dotarea standard pachetul de airbag-uri.

La testele facute de Institut pe modelul MPV s-a descoperit ca, in cazul impactului lateral, o bara metalica va strapunge capul soferului si va afecta serios compartimentul pasagerilor. La un test similar facut pe modelul Freestar fara airbag-uri s-a descoperit ca bara metalica aproape atinsese capul cobaiului iar fortele care au intervenit in timpul impactului au afectat pieptul soferului.

Sursa: www.detnews.com