Ma urc intr-un taxi, soferul ma recunoaste de la televizor si incepe sa ma „prelucreze" cu o idee auzita de la Florin Calinescu: data fiind aglomeratia din Bucuresti, acolo unde exista metrou, sa fie desfiintate autobuzele si tramvaiele.

„Nu-i asa ca o spuneti la televizor cind mai apareti?!", ma inteapa omul cu o privire sireata.

I-am raspuns ca eu, ca pieton de ocazie si biciclist de placere, cred ca ideea sa si a domnului Calinescu e cea mai odioasa chestie pe care am auzit-o in ultima vreme. Ca oamenii au treaba sau locuiesc nu numai linga statiile de metrou.

Ca daca in locul unui tramvai ar intra sase masini, asta inseamna ca trebuie sa se sacrifice cam 50 de simpli muritori-pietoni pentru ca 6 soferi sa fie fericiti.

Ca exista solutii mai bune: de ce sa nu mergem toti cu metroul sau cu tramvaiul prin centru si sa punem taxe usturatoare pentru circulatia masinilor in zonele aglomerate, asa cum au facut la Londra. Ajuns in acest punct, taximetristul meu avea o expresie de genul „ba, tu vrei un cap in gura!". Nu i-am lasat bacsis.

Discutia m-a facut sa ma gindesc la clasele cu adevarat discriminate ale Romaniei: pietonii si biciclistii. Mersul cu bicicleta e o adevarata aventura – fara benzi speciale, printre soferi isterici. Cind era primar, Traian Basescu a tras doua linii pe b-dul.

Elisabeta si a spus ca aia e banda pentru biciclisti. Cind trec pe acolo vad masini parcate de-a curmezisul pe acea banda.

In Occident poti merge linistit cu bicicleta prin orase fara a avea sentimentul ca pleci intr-o aventura spatiala. Parisul are 314 kilometri de alei pentru biciclete, Londra are un Ghid al orasului pe bicicleta, cu 19 trasee.

In Milano se gasesc mai mult de 4700 de spatii de parcare pentru biciclete, majoritatea in centrul orasului, iar Viena si-a propus ca reteau de trasee sa depaseasca 800 de kilometri in 2010 (dupa www.mybike.ro).

Asta- vara m-am plimbat doua ore in Budapesta pe malul Dunarii si pe linga mine treceau cohorte de biciclisti fericiti, pe banda lor.

Cam asta fiind starea de nervi, tocmai vad la Realitatea TV stirea ca Primaria Bucurestiului a hotarit interzicerea circulatiei cu biclete pe mai mult de 20 de bulevarde, practic prin tot orasul. Asta dupa ce guvernul soferilor buhaiti din PSD interzisese in 2003 bicicletele pe trotuare si prin parcuri.

Directorul din Primarie argumenta decizia spunind ca biciclistii sint accidentati de masini, asa ca este spre binele lor. Totul pleca de la ideea destul de raspindita ca o parte dintre platitorii de impozite sint cam timpiti, asa ca trebuie protejati de ei insisi.

Pietonii trebuie protejati de propria prostie, care ii face sa ia tramvaiul cind ar putea merge cu metroul (daca nu s-au gindit, nici o problema, gindesc soferii pentru ei!). Biciclistii trebuie protejati de acest obicei ciudat si periculos (daca nu s-au gindit, nici o problema, se gindeste soferul de la primarie!).

Nici gind de ideea unei politici de dezvoltare a transportului sanatos, de limitare a celui auto care ne ucide poluind, de facut parcari ca sa nu mai apara masini pe trotuare. Decizia comisiei tehnice de la Primarie a fost simpla: interzicem bicicletele.

Aveam eu una si mai simpla: le dam soferilor autorizatie de vinatoare de biciclisti, ca tot sint multi si nervosi, poate se mai relaxeaza (oricum, biciclistii sint mai enervanti decit hotii care intra noaptea in casele bogatanilor, aia trebuie ocrotiti).

Singura parte buna este ca acesti biciclisti ciudati au reactionat de data asta si au organizat un prim protest (cine este curios poate vedea detalii si poze la http://xbikers.lx.ro/protest.php). Ce surpriza pentru omul de la Primarie! Amaritii aia gindesc, instiga televiziunile, apar prin ziare.

Ordinul a fost retras si acum noi, biciclistii, ne-am recistigat dreptul de a ne strecura timizi pe linga soferi, cind vor muschii lor.

Sper sa nu se termine aici, daca tot ne-au enervat sa facem ceva mai rau, sa cerem benzi multe si amenzi pentru cei care parcheaza pe ele (si daca nu merge asa, sa scriem „Ilegal" cu un spray permanent pe masinile respective).

Sper sa nu mi se spuna ca eu ma gindesc la biciclete cind romanii mor de foame. Daca ginditi asa, nu mai cititi Dilema veche si cautati-l pe Calinescu sa va oblojeasca neuronii. M-am saturat sa fiu privit ca un extraterestru cind ma agit pentru probleme ce tin de normalitate.

Adica, tu nu vrei masina!! Parca romanii se impart definitiv in doua categorii: cei cu masina si cei atit de prosti incit nu si-au cumparat masina. Lumea valorilor postmateriale, cum se numesc ele in literatura sociologica, este inca straina majoritatii.

Partidele ecologiste sint anemice, dar infloresc revistele si emisiunile prostute despre masini.

Deci, dragi biciclisti si pietoni, cred ca avem nevoie de un grup de interese al nostru. Altfel, soferii care ne conduc nu doar ca nu se gindesc la noi, dar mai au si idei stupide.

Eu am gasit imnul: Queen, cu „Bicycle Race", care se termina exact asa: „I don't wanna be a candidate / For Vietnam or Watergate / 'Cos all I wanna do is / Bicycle, bicycle, bicycle / I want to ride my bicycle / I want to ride my bike / I want to ride it where I like."