Anul acesta s-au putut observa schimbari profunde in comunicarea bancara corporativa. Argumentele forte precum traditie si stabilitate au fost lasate mai in umbra pentru a aduce in prim-plan concepte precum flexibilitate si modernitate.

In plus, aceleasi motive care au modificat tendintele in comunicarea corporativa au determinat o inflatie de campanii promotionale pentru produsele si serviciile financiar-bancare.

Pana nu de mult, bancile luptau puternic sa recapete increderea pierduta a publicului in urma lantului de falimente care au afectat negativ perceptia generala asupra mediului bancar. Campaniile de comunicare incercau din rasputeri sa raspunda nevoii acute de siguranta si incredere din partea clientilor, prin argumente precum traditie si stabilitate.

Pe de alta parte, produsele si serviciile bancare erau aproape identice, asa incat alegerea acestora se facea pe criterii legate de companie. In acest context, bancile se axau aproape exclusiv pe comunicarea corporativa, neavand alte solutii.

Aceste stari de lucruri s-au schimbat insa in ultima perioada, atat datorita evolutiei tehnologiei, cu care oferta bancara incearca sa tina pasul, cat si datorita atingerii unui prag de stabilitate pe piata bancara. Bancile si-au gasit intre timp identitatea si s-au pozitionat intr-un fel sau altul.

In paralel, cererea crescuta si tot mai sofisticata din partea clientilor bancii, din ce in ce mai familiarizati cu noile tehnologii, a determinat o explozie de oferte pe piata bancara.

Concentrare pe marketing

Bancile scot mereu noi produse la vanzare, din ce in ce mai diversificate si mai adaptate clientilor, care trebuie pozitionate si facute cunoscute. In acest context, bancile si-au orientat bugetele in special pe marketingul acestor produse si servicii.

Premisa campaniei derulate de Bancpost, sub sloganul „Cel mai viu cont de economii", e aceea ca noul produs al bancii este extrem de flexibil, nu are limita minima sau maxima a depunerilor ulterioare si nici nu impune termene prestabilite. In plus, ajuta oamenii sa faca economii.

Obiectivele campaniei sunt informarea publicului-tinta despre noul cont de economii Bancpost, crearea interesului pentru produs si generarea de trafic in sucursalele bancii, spune Raluca Dobre, PR executive Scala JWT.

In prezent, divizia Consumer Banking ABN AMRO deruleaza prima campanie a bancii care include noi canale de comunicare - TV si cinema - pentru Creditul pentru uz personal si creditul ipotecar. Mesajele se concentreaza in principal pe beneficiile produselor.

Tot in acest moment se deruleaza o campanie Corporate Banking pentru lansarea unei noi game de produse destinate persoanelor juridice: optiuni pe cursul de schimb.

„Mesajul doreste sa surprinda capacitatea inovatoare si de market-opener a ABN AMRO, precum si beneficiile si avantajele pe care clientii le vor avea in urma folosirii noii game de produse", ne-a spus Raluca Mandache, Head of PR & Marketing, Corporate Banking ABN AMRO Bank Romania.

Prin campania pe care o deruleaza in prezent, Piraeus are mai multe obiective. Acestea sunt: cresterea notorietatii brandului si intarirea imaginii bancii, generarea de notorietate pentru creditul de nevoi personale oferit de PBR si cresterea numarului de clienti.

„Sloganul campaniei este strans legat de pozitionarea bancii pe piata, care consta in focusarea pe nevoile clientului si mai putin pe produse. Sloganul «Oricand vrei mai mult» te face sa realizezi ca PBR este intotdeauna aproape de tine, in orice moment al vietii, te ajuta atunci cand ai nevoie sau iti ofera cele mai bune solutii atunci cand vrei sa economisesti.

Toate spoturile sunt create in concordanta cu sloganul bancii, iar campania consta in difuzarea a doua spoturi, unul avand ca target barbatii, iar celalalt - femeile. Pentru aceasta campanie vor mai fi difuzate si alte spoturi. Ideea de baza este ca Piraeus Bank te ajuta sa-ti cultivi pasiunile si sa-ti satisfaci dorintele, oricare ar fi ele", spune George W. Alberts, Deputy General Manager la Piraeus Bank Romania.

Tendinte

Asteptarile publicului in ceea ce priveste bancile s-au modificat. Clientii vor servicii cat mai adaptate nevoilor lor si cat mai rapide. Ei vor sa stie ca banca este in pas cu timpul, cu ritmul afacerilor si ca va fi in stare sa le ofere „la zi" toate produsele tehnologiei pentru a-si derula afacerile in acord cu tendintele.

De la traditie, stabilitate si incredere, comunicarea corporativa a trecut pe un palier superior: flexibilitate, diversitate, accesibilitate si rapiditate.

Pe de alta parte, cultura bancara este pe un trend ascendent, clientii devin din ce in ce mai sofisticati si mai exigenti. Asa ca bancile se orienteaza tot mai mult catre client, pe care trebuie sa-l multumeasca intr-un ritm nemaiintalnit pana acum. Modernitatea si dinamismul sunt pe cale sa devina noii piloni de sustinere a comunicarii bancare.

In legatura cu actuala campanie de imagine a BCR, Cornel Cojocaru, directorul de comunicare al acestei banci, ne-a declarat: „Aceasta campanie marcheaza o noua etapa de dezvoltare a bancii. BCR are o noua fata, adaptata la cererea din ce in ce mai sofisticata a publicului.

Obiectivul campaniei este consolidarea pozitiei de lider pe piata bancara, in conditiile dezvoltarii culturii bancare si a unei dinamici foarte accelerate a institutiilor financiar-bancare. Ca obiectiv secundar, prin aceasta campanie dorim sa aratam realitatea asa cum este si sa modificam perceptia publicului privind banca.

BCR este mai mult decat o banca solida si stabila, este o banca dinamica si flexibila, aflata in avangarda, care se adapteaza schimbarilor continue de pe piata financiar-bancara".