Renault revin in prim-plan cu modelul Clio 3, desemnat drept autovehiculul anului 2006.

Un juriu de 58 de persoane din 22 de tari europene a acordat ieri titlul de „masina anului 2006 in Europa" modelului Clio 3, produs de constructorul de autovehicule Renault. Astfel, francezii au reusit sa revina in prim-planul atentiei automobilistice pe batrinul continent dupa o absenta de doi ani.

Toyota a cistigat titlul in 2005 cu modelul Prius, iar Fiat si-a adjudecat anul trecut locul intii cu Panda. Renault reusise in 2003 sa obtina cu Megane ceea ce a facut cu Clio 3 pentru 2006. Anterior, francezii au fost rasplatiti cu acest titlu inca de cinci ori, cu modelele Renault 16 in 1966, Renault 9 - 1982, Clio 1 - 1991, Megane Scenic - 1997.

Nemtii vin tare din spate

Cu cele 256 de puncte acumulate, modelul francezilor a luat cu cinci puncte fata concurentului german Volkswagen Passat. O singura data in istoria decernarii acestor premii, diferenta de puncte a fost mai mica decit in acest caz. In 2001, Alfa Romeo a „furat" titlul de cea mai buna masina din Europa de la Ford Mondeo, cu doar un singur punct in plus.

Pe locul trei in clasamentul pentru anul 2006, s-a clasat Alfa Romeo, care a obtinut 212 puncte cu modelul 159. Noul Seria 3 de la BMW a fost cel de-al patrulea model care a primit un scor de peste 200 de puncte, respectiv 203. Mazda 5 s-a apropiat de acest prag, cu 198 de puncte.

Cu un scor egal de 187 de puncte, trei modele s-au batut pentru locurile urmatoare: C1 de la Citroën, Peugeot 107 si Toyota Aygo. Daca pentru 2005, Toyota a cistigat cu Prius titlul de masina anului in Europa, pentru 2006 japonezii au ocupat ultimul loc cu modelul Yaris, care a primit 143 de puncte.

Clio 3 se prezinta in haine noi

La editia din acest an a Salonului International de Automobile de la Bucuresti, Renault a prezentat Clio 3, in premiera in Romania. In comparatie cu predecesorul sau, noul model beneficiaza de dimensiuni mai mari, atit in exterior, cit si in privinta spatiului interior.

Clio 3 poate transporta pina la cinci pasageri, iar consumul de combustibil este micsorat gratie aerodinamicii imbunatatite a autovehiculului. La capitolul siguranta, autoturismul a obtinut un maximum de cinci stele la testele Euro NCAP.

Noul Clio va dispune de trei motorizari pe benzina de 75, 98 si 110 cai-putere. Pentru versiunile pe motorina, constructorul francez a propus doua propulsoare diesel de 1,5 litri, care genereaza 65, respectiv 80 de cai-putere.

Modelul va fi disponibil in Romania incepind cu primul trimestru al anului viitor. Preturile CIP (fara taxe), incep de la circa 9.000 de euro pentru versiunea in trei usi. Cel mai scump Clio 3, cu cinci usi, va ajunge la 15.000 de euro.

Cu ce a urcat pe podium concurenta

Volkswagen a adaugat mai multa tehnologie pe noul Passat si a desenat un interior mai ingrijit. La capitolul confort, nemtii au umblat la reglarea suspensiilor masinii, care se comporta foarte bine si pe drumurile dificile. Alfa Romeo a imbunatatit substantial modelul 159, in dauna frumusetii caroseriei de care dispunea predecesorul 156.

Directia masinii este, poate, prea usoara pentru o masina sportiva. Versiunea 4x4 cu motor V6 se comporta foarte bine. Efortul italienilor este laudabil, fiind primul pas pe care il fac in segmentul off-road. Cu toate acestea, ingrijoreaza consumul exagerat al unei masini Alfa cu tractiune integrala.